Fotografija: Ratko Djedović trenutno je jedini taksi prijevoznik u Daruvaru/ Foto: Saša Selihar
Galerija
Ratko Djedović trenutno je jedini taksi prijevoznik u Daruvaru/ Foto: Saša Selihar

Daruvarski taksist nakon prvih 30 dana rada: "Posla kao u priči, razmišljam o proširenju"

Bilo bi dobro kupiti električni automobil za gradske vožnje, a postojeći i dalje koristiti za duže relacije, kaže Ratko i hvali svoje mušterije. Ipak, imao je i jednu nesvakidašnju i ne tako ugodnu situaciju...



Prošlo je točno mjesec dana otkako je u Daruvaru ponovno zaživjela usluga taksi prijevoza. Ratko Djedović trenutno je jedini licencirani taksi prijevoznik u gradu, a količinom posla, kaže, ugodno je iznenađen, što dokazuje i njegova želja za proširenjem. 

- Iako se kaže da je svaki početak težak, ja sam doista zadovoljan. Naravno, nadam se da će vremenom biti i bolje, ali čak i da ostane ova na ovoj razni mogao bih normalno poslovati. Interesa ima više nego mušterija, ali ponavljam, zadovoljan sam kako se stvari odvijaju, poručio je Ratko Djedović. 

Vožnje i do 150 km u jednom smjeru

Što se samih ruta tiče, ističe da uz gradske, često ima i međugradske vožnje.

- Išao sam za Zagreb i Osijek, što su mi do sada najduža relacije, a tu su i vožnje do Požege ili Grubišnog Polja. Nadalje, petkom i subotom navečer česte su rute do Badljevine i Lipika, kada mlade vozim u ili iz izlaska. Budući da mogu šestero putnika prevoziti u jednoj turi, nije im preskupo, naglašava trenutno jedini daruvarski taksist.

Od gradskih vožnji Djedović ističe da su najučestalija polazišta i odredišta Toplice, Autobusni kolodvor, Dom zdravlja te lokacija ispred Konzuma. 

- Preko tjedna najčešće mušterije su mi nešto starije osobe, dok je vikend rezerviran za mlade, govori Djedović.

Muškarac mi je vršio nuždu u autu

Iako je većina njegovih putnika pristojna te se često zna i nasmijati na radnom mjestu, nažalost pamti i jednu neugodnu situaciju.

- Već prvih dana kako sam počeo voziti jedan čovjek mi je počeo vršiti veliku nuždu u autu. Odmah sam stao i izbacio ga van, ogorčeno će. 

Kako kaže, čim ga je ugledao bilo mu je jasno da se radi o neurednom čovjeku, ali mušterija je mušterija.

- Pitao me može li sjesti naprijed, što inače i nije običaj, ali sam ga pustio. I dobro je da je tako bilo jer sam odmah osjetio što se događa. Čovjek mi nije čak ni rekao gdje ga vozim, a već sam ga izbacio van, prepričao je Djedović u najmanju ruku nesvakidašnju situaciju te dodao da ga je čišćenje sjedala stajalo oko 100 eura.

Osim prijevoza od točke "a" do točke "b", daruvarski taksit nudi i opciju čekanja, koju ljudi dosta često traže.

Popust za dnevnu tarifu

- U tom slučaju čekanje se naplaćuje 30 kuna po satu, ali tada ne računam povratak, naglašava naš sugovornik te ističe da je uveo dnevnu i noćnu tarifu. 

- Za dnevnu tarifu trenutno imam 30 posto popusta, odnosno start je 20, a kilometar 5 kuna. U početku je ideja bila da startnina iznosi 30 kuna, a kilometar 7,5 kuna, uz napomenu da su u početnu cijenu uključena četiri kilometra, što i dalje vrijedi. S druge strane, noćni start je 45 kuna, a svaki kilometar iznosi 11 kuna, naravno ako je vožnja duža od četiri kilometra, pojasnio je Djedović.

Plakat daruvarskog taxija
Plakat daruvarskog taxija

Recimo i to da je noćna tarifa na snazi od 22 sata pa sve do 6 ujutro. Ranije spomenute vožnje do Osijeka i Zagreba ujedno su mu i najduže relacije na koje je do sada vozio, a što se najkraćih tiče, kaže da je bilo mušterija koje su se vozile svega jedan kilometar. 

- Znalo se događati da prevozim ljudi od Autobusnog kolodvora do Toplica, to su mi najkraće rute trenutno, poručio je.

Širenje poslovanja

Na početku teksta spomenuli smo da Djedović već planira i širenje.

- Razmišljam o kupnji električnog automobila za gradske vožnje, dok bi postojeći i dalje koristio za duže relacije. U tom slučaju zaposlio bih i jednog radnika. Naravno, preduvjet bi bilo povlačenje poticaja za kupnju električnog automobila. Za ovu godinu ti su natječaji završeni, ali svakako se iduće planiram javiti, najavljuje Djedović.

Za taj potez, kaže, odlučio se ponajprije zbog činjenice da često mora odbijati vožnje, jer mu se događaju istovremeni upiti, odnosno pozivi za gradsku vožnju, dok primjerice obavlja neku dužu rutu.

Za kraj dodaje i to da upita za vožnju preko granice još uvijek nije imao, ali je zato blizu dogovora za "redovnu" međunarodnu liniju.

- U kontaktu sam sa ženama koje po Italiji, Austriji ili Njemačkoj brinu o starijim i nemoćnim osobama i trenutno pregovaram s jednom agencijom preko koje one rade. Te ture bile bi svaka dva tjedna, a dogovorim li tu suradnju, svakako ću morati nabaviti još jedan automobil i zaposliti radnika, bez obzira na spomenute natječaje, zaključio je još uvijek jedini daruvarski taksist Ratko Djedović.