Fotografija: Foto: OŠ Vladimira Nazora Daruvar
Galerija
Foto: OŠ Vladimira Nazora Daruvar

Daruvarski učitelji posjetili Tenerife i Tursku: „Naišli smo na slične izazove u radu kao i u Hrvatskoj"

Učitelji su sudjelovali na brojnim radioncama, a zajedno s kolegama iz ostalih zemalja (Litve, Francuske, Danske, Belgije, Poljske, Španjolske i Italije) uspoređivali su obrazovne načine rada



DARUVAR - Nakon mobilnosti u Finskoj, Danskoj i Malti, prošloga mjeseca učitelji OŠ Vladimira Nazora Daruvar sudjelovali su na tečajevima u Turskoj i na Tenerifeu. Sve u sklopu Erasmus+ projekta ''Volimo učiti''.

Kako nam kažu iz škole, u razdoblju od 15. do 23. travnja učiteljica engleskog jezika Dalija Rendić i školska knjižničarka Irena Ivković iz Osnovne škole Vladimira Nazora Daruvar sudjelovale su na tečaju Erasmus+ projekta na Tenerifeu u gradu Puerto de la Cruz.

Međusobno upoznavanje

-Prvi dan tečaja pod nazivom ''Innovative teaching methods for teachers, school and adult education staff'' započeli smo međusobnim upoznavanjem s kolegama iz ostalih zemalja (Litve, Francuske, Danske, Belgije, Poljske, Španjolske i Italije) te našim voditeljicama Valeriom, Irene i Marie Jeane.

Foto: OŠ Vladimira Nazora Daruvar
Foto: OŠ Vladimira Nazora Daruvar

Nakon uvodnog dijela tečaja, uslijedilo je predavanje i radionica na temu formalnog, informalnog i neformalnog načina poučavanja te dijeljenje međusobnih iskustava ovih oblika poučavanja.

Sudjelovale smo na brojnim radionicama:

- predstavljanja kroz neki od oblika neformalnog učenja po izboru. Sudionici su koristili kolaže, zagonetke, igru, crteže.

- Country race je zanimljiva neverbalna grupna aktivnost koja od sudionika zahtijeva puno suradnje kako bi ostvarili zajednički cilj.

- 10 quest challenge korisna je metoda inkluzije i boljeg razumijevanja osoba s poteškoćama.

Foto: OŠ Vladimira Nazora Daruvar
Foto: OŠ Vladimira Nazora Daruvar

 - Vrtuljak ideja je praksa rada u skupinama gdje svaka skupina razvija svoju ideju, ali ih rotiraju i međusobno nadograđuju. U skupinama analiziramo po jedan video primjer PBL-a (Project Based Learning). Premda dolazimo iz različitih obrazovnih sustava, čini se da nailazimo na slične izazove u radu te se s kolegama konstruktivno nadopunjavamo kada razgovaramo o tome kako primijeniti naučeno.

Izvanučionička nastava

 - Na vrlo praktičan način iskušavamo izvan učioničku nastavu u urbanom okruženju putem aplikacije Actionbound, pojašnjavaju učiteljice koje su bile na putovanju.

-Nakon dvodnevnih radionica u zatvorenom prostoru, došlo je vrijeme da naučimo ponešto i o metodama poučavanja na otvorenom te kako ih primijeniti u praksi. Stoga smo se zaputili u Nacionalni park koji se nalazi na vulkanu El Teide kako bismo na licu mjesta naučili više o ovim metodama.

Vulkan El Teide nije samo najviša točka Španjolske, već i svih zemalja usred Atlantskog oceana. Smatra se trećim najvišim vulkanom na svijetu. Također se smatra jednom od najvećih atrakcija u Španjolskoj, jer se nalazi unutar Nacionalnog parka Teide. UNESCO ga je proglasio svjetskom baštinom. Ukupna visina El Teidea je 3.718 metara nadmorske visine. Njegova posljednja erupcija zabilježena je 1909. godine. I danas se smatra aktivnim vulkanom.

Foto: OŠ Vladimira Nazora Daruvar
Foto: OŠ Vladimira Nazora Daruvar

U kojem god gradu se našli, knjižničari uvijek potraže lokalnu knjižnicu kako bi mogli usporediti razlike i sličnosti između naših knjižnica i knjižnica grada ili zemlje koju posjete. Tako smo tijekom boravka na Tenerifeu posjetili gradsku knjižnicu grada u kojemu se naš tečaj odvija. „Biblioteca Pública Tomás de Iriarte'' nosi ime španjolskog basnopisca, pjesnika i dramskog pisca koji je rođen upravo u Puerto de la Cruzu.

Posljednjeg dana tečaja inovativnih metoda poučavanja upoznali smo se s 4 nova IKT alata, njihovom svrhom i načinima formiranja edukativnih sadržaja u njima: Actionbound, Baamboozle, TEDEd i EdPuzzle, zaključuju iz škole.

Kanarski otoci - detalji

Podijelile su s nama i nekoliko pojedinosti o Kanarskim otocima.

-Otoke su u 15. stoljeću osvojili španjolski konkvistadori i koristili ih za dokono uživanje nakon pohoda po Južnoj Americi. Tijekom 19. stoljeća značajnije se turistički razvijaju, a procvat doživljavaju sredinom 20.stoljeća kada poznati kanarski arhitekt César Manrique gradi kompleks bazena Lago Martiánez.

Ukupno je 8 Kanarskih otoka, od kojih je Tenerife najveći. Otoci su vulkanskog porijekla, što je najočitije na pješčanim plažama crne boje. Ima i onih običnih, žutih, ali taj pijesak je dopremljen iz Sahare.

Foto: OŠ Vladimira Nazora Daruvar
Foto: OŠ Vladimira Nazora Daruvar

Banane rastu posvuda, zabranjeno ih je uvoziti i konzumiraju se samo one domaće. Najizvoženiji proizvod je aloe vera, biljka koja se masovno uzgaja na farmama i ima široku primjenu u kozmetičkoj, farmaceutskoj i prehrambenoj industriji.

Samo na Tenerifeu je 14 različitih mikroklimatskih zona. Kombinacija raznih klimatskih utjecaja blagotvorna je za vegetaciju kaktusa, sukulenata i palmi, a kupanje u Atlantiku moguće je tijekom cijele godine.

Posjetili smo i ostale gradove:

San Cristóbal de La Laguna (nekada je bio glavnim gradom Kanarskog otočja i ima mnoge povijesne i vrijedne građevine, te se smatra kulturnom prijestolnicom Kanarskog otočja).

Foto: OŠ Vladimira Nazora Daruvar
Foto: OŠ Vladimira Nazora Daruvar

La Orotava, jedan od najstarijih gradova na otoku, s bogatim naslijeđem koje je vidljivo u arhitekturi i hortikulturi.

Garachico čija je luka bila najvažnija od osnutka 1499. do erupcije vulkana 1706., te

Santa Cruz de Tenerife – glavni grad otoka Tenerife.

Druga mobilnost

Zanimljivo je bilo i u Istambulu u Turskoj.

-8. travnja krenuli smo iz Daruvara, automobilom prema Istanbulu. Prvoga dana, nakon vožnje kroz Srbiju i Bugarsku, prespavali smo u Sofiji gdje smo obišli znamenitosti u centru grada. Idućeg dana nastavili smo put, ali smo nakratko posjetili drugi po veličini grad u Bugarskoj, Plovdiv. U Istanbul smo stigli u popodnevnim satima nakon prijeđenih 1300 kilometara.

Foto: OŠ Vladimira Nazora Daruvar
Foto: OŠ Vladimira Nazora Daruvar

U ponedjeljak, 10. travnja na Kültür sveučilištu u Istanbulu započeo je tečaj Astronomija u učionici. Upoznali smo se s organizatorima tečaja i predavačicom Dr. Ayşegül Fulya Yelkenci. Ona nam je održala uvodno predavanje koje je obuhvaćalo osnovne pojmove iz astronomije. U poslijepodnevnim satima obišli smo Plavu džamiju, Aja Sofiju i bazar začina.

U utorak 11. travnja nastavljena je edukacija na Kültür sveučilištu, a ovoga puta tema su bile zvijezde i njihova svojstva. Nakon toga je održana radionica Igra svjetlosti i sjena. Kasnije tijekom dana obišli smo Galata toranj, prošetali smo ulicom Istikali i trgom Taksim.

U srijedu 12. travnja nastavljeno je predavanje na temu galaksija i nastanka svemira. Upoznati smo s različitim web stranicama koje nam mogu pomoći prilikom provođenja projekata iz astronomije koje radimo s učenicima. U društvu dr. Yenkeleci obišli smo azijski dio Istanbula.

Foto: OŠ Vladimira Nazora Daruvar
Foto: OŠ Vladimira Nazora Daruvar

Četvrtak 13. travnja edukacija je nastavljena na Istanbulskom sveučilištu na odsjeku za astronomiju. Predavanja i radionicu je održao profesor Korhan Yelkenci. U planetariju smo pogledali kratki film o nastanku svemira, a zatim smo obišli teleskope u starom i novom dijelu odsjeka. Na jednom od teleskopa mogli smo promatrati sučeve pjege i prominencije. Potom smo obišli džamiju Sulejmaniju, čuveni Veliki bazar i kompleks Topkapi.

Foto: OŠ Vladimira Nazora Daruvar
Foto: OŠ Vladimira Nazora Daruvar
Foto: OŠ Vladimira Nazora Daruvar
Foto: OŠ Vladimira Nazora Daruvar

Posljednjeg dana edukacije (14. travnja) primili smo potvrdu o uspješno završenom tečaju iz astronomije. Istanbul nas je oduševio kao grad koji, iako leži na dva kontinenta, spaja svojih 16 milijuna stanovnika različitih kultura i običaja.

U subotu i nedjelju (15. i 16.4.) vraćali smo se u Daruvar istim putem kojim smo i došli u Istanbul. Ovoga puta posjetili smo gradove Edirne, Niš i Beograd, otkrivaju iz škole detalje s putovanja u Tursku.

Dobijte informaciju odmah, zapratite nas na Facebooku!