Fotografija: Infografika: MojPortal.hr
Galerija
Infografika: MojPortal.hr

Daruvar dobiva novi kružni tok kod Lidla: "Nema govora da kamioni tamo neće moći prolaziti"

Riječ je o najfrekventnijoj prometnici, točnije državnoj cesti kojom se odvija automobilski, ali i teretni promet zbog kojeg je cesta i infrastruktura ispod nje u lošem stanju



Jedan od najprometnijih dijelova Daruvara, Gajeva ulica te spoj s ulicom Petra Zrinskog, uskoro će postati veliko gradilište. Hrvatske ceste, koje upravljaju ovom državnom cestom D5 (od početka Ulice Matije Gupca, preko Gundulićeve, Gajeve i Zrinskog) u suradnji s Gradom Daruvarom provest će rekonstrukciju nešto više od kilometar i pol ceste.

Stanovnici se već godinama žale na stanje te prometnice pod ingerencijom državne tvrtke. Kako nam je rekla pročelnica daruvarskog Upravnog odjela za gospodarstvo Danica Cetin, osim osobnih automobila ta je cesta vrlo prometna i zbog teških kamiona koji su oštetili asfalt.

Grad financirao samo dokumentaciju

- Na nekim su dijelovima propali kanalizacijski šahtovi, a stanari kuća uz prometnicu žale se i da su im počeli pucati zidovi, tako da je jasno da se mora ići u rekonstrukciju. U sklopu projekta bit će izgrađen i montažni kružni tok na dijelu prema Dalitu, kod "Lidla", koji bi trebao olakšati i ubrzati protočnost prometa - objašnjava Danica Cetin.

Danica Cetin, pročelnica za gospodarstvo/Foto: Nikica Puhalo/MojPortal.hr
Danica Cetin, pročelnica za gospodarstvo/Foto: Nikica Puhalo/MojPortal.hr

Ističe kako je Grad Daruvar u projektu sudjelovao na način da je financirao izradu projekta, a sve ostalo je na Hrvatskim cestama. Oni procjenjuju vrijednost radova na 556 tisuća eura. Grad Daruvar izradu projekta, odnosno projektne dokumentacije, platio je nešto više od osam tisuća eura.

Iako se još ne zna kada će radovi početi, trajat će oko tri mjeseca od početka, pa se vjeruje da će iduće godine Gajeva zasjati u novom ruhu.

No, kao i uvijek kada se radi o zahvatima u promet, već su se pojavile i kritike. Tako pojedini mještani tvrde kako je kružni tok besmislica jer teretna vozila, naročito veliki kamioni s prikolicama koji tuda često prolaze, neće imati manevarskog prostora unutar, smatraju, malenog kružnog toka. To smo pitanje postavili Borisu Bogdanu iz daruvarske Komisije za promet. On je rekao kako je kružni tok najbolje rješenje.

Cilj je povećanje sigurnosti prometa

- Dakle, nema govora da će kružni tok biti takav da kamioni neće moći prolaziti. Riječ je o montažnom kružnom toku koji se neće oštetiti ako za koji centimetar guma kamionskog kotača pređe preko njega, no mislim da se ni to neće događati jer na tom dijelu ima dovoljno prostora za proširenje - kaže.

Boris Bogdan/Foto: Nikica Puhalo/MojPortal.hr
Boris Bogdan/Foto: Nikica Puhalo/MojPortal.hr

Neki su pitali i bi li bolje bilo uvesti svjetlosnu signalizaciju, kako bi se povećala sigurnost na tom dijelu.

- Nemojte me uzeti za riječ, te podatke imaju u policiji, ali koliko znam tamo nije bilo mnogo prometnih nesreća i incidenata. No, kružni tok uvijek poboljšava sigurnost, kako za vozače tako i pješake. Svjetlosna signalizacija, odnosno semafori, nisu dobro rješenje. Za početak, povećali bi se troškovi jer bi trebalo dovesti infrastrukturu te plaćati održavanje, a u razdobljima kada nema pojačanog prometa vozači bi bezrazložno čekali na zeleno svjetlo. Time bi trošili gorivo i ispuštali dodatne, a nepotrebne, emisije ugljičnog dioksida u zrak - objašnjava Bogdan. Kaže kako se sve više gradova odlučuje za gradnju kružnih tokova jer su to rješenja koja povećavaju protočnost i sigurnost prometovanja.

Semaforski sustav ipak će biti obnovljen na raskižju Gajeve i Jelačićeve, gdje je i sada i pokazao se kao kvalitetno rješenje.

Hrvatske ceste: Promet će se normalno odvijati

Ima i onih koji smatraju kako je rekonstrukcija dotrajale prometnice itekako potrebna, ali kružni tok nije, jer promet ipak nije toliko gust. No, u Gradu odgovaraju kako je potrebu za njime prepoznala struka.

Infografika: MojPortal.hr
Infografika: MojPortal.hr

Voditelj bjelovarske ispostave Hrvatskih cesta Igor Sabolović kaže kako se gotovo uvijek u ovakvim situacijama pojave oni koji smatraju da postoji bolje rješenje.

- Što se nas tiče, mi smo mišljenja da će rekonstrukcija te prometnice, kao i postavljanje montažnog kružnog toka biti najbolje za sigurnost i protočnost prometa. Što se tiče kritika da bi kamioni mogli imati problema, vjerujem da do toga neće doći, no baš je i to jedan od razloga zašto postavljamo montažni kružni tok. Vidjet ćemo rezultate i u slučaju bilo kakvih problema uvijek se sve može prilagoditi iako, ponavljam, nismo mišljenja da će to biti potrebno te će se promet sasvim normalno odvijati i to na boljoj prometnici i u boljim uvjetima - kazao je za MojPortal Sabolović.

Dobijte informaciju odmah, zapratite nas na Facebooku!