Fotografija: Foto: Mario Barać/MojPortal.hr
Galerija
Foto: Mario Barać/MojPortal.hr

Vozači i mještani na rubu živaca: "Radovi na cesti Lipik-Dobrovac uništavaju nam i aute i kuće"

Dok se mještani koji žive uz cestu žale da od ogrominih količina prašine ne mogu normalno živjeti, izvođač radova kaže kako vjeruje da će za četiri tjedna radovi biti gotovi, ali i da će biti još problema...



Za stanovnike Lipika i okolice vjerojatno najvruća tema posljednjih tjedana su radovi na dionici državne ceste D47, od Lipika prema Dobrovcu, preciznije od križanja kod Dječjeg doma do rotora u Dobrovcu. 

Na tom dijelu ceste u dužini od 2500 metara početkom rujna izvedeni su radovi frezanja postojećeg kolnika. Inače, radovi na rekonstrukciji državne ceste D47 započeli su prije godinu dana. Investitor su Hrvatske ceste, a izvođač radova tvrtka PZC Brod iz Slavonskog Broda. Nakon frezanja cestom se i dalje vozi i prometuje. Obzirom na stanje u kakvom je, vožnja je to koja je primjerenija terenskim vozilima i off road uvjetima. 

Do kada?

Vozači su nezadovoljni i ogorčeni, a još više stanovnici Ulice Matije Gupca u Lipiku i Kralja Tomislava u Dobrovcu. Za suhog vremena problem predstavlja prašina koja je nesnosna i koja se praktički ne sliježe zbog gustog prometa, a u slučaju kiše problem postaje voda koja se zadržava na cesti koja je sada niža od bankina. 

Za vrijeme kiše voda se zadržava na cesti i stvara velike lokve/Foto: Mario Barać/MojPortal.hr
Za vrijeme kiše voda se zadržava na cesti i stvara velike lokve/Foto: Mario Barać/MojPortal.hr

Većina sugovornika s kojima sam razgovarao na tu temu postavlja isto pitanje – do kada? Jedna od njih je i Maja Kaurin koja živi uz gradilište u Matije Gupca.

Nesnosna prašina

- Ovo je jednostavno užas, od prašine se ne može živjeti. Prozore na kući uopće ne otvaramo, nekoliko puta u danu brišemo sve, ali ni to ne pomaže, prašine svugdje, čak i na posteljini i frižideru. Hodaš po kući i sve osjetiš pod nogama. Ne vrijedi čišćenje, ovo je jednostavno užas. Kamioni i autobusi sa 100 na sat prolaze, motoristi se voze po pješačkoj stazi, ne obazirući se na nikoga. Dobro da nisu naletjeli na djecu, jer prolaze kao da nikoga nema. Ne znam tko će nam platiti popravke auta, fasade i svega ostaloga. Rupa na rupi je, i svaki dan idemo preko toga autima, a na cijeloj dužini radova tri radnika.  Fasade su već sad sive od prašine. Žalili se, ne vrijedi. Strašno i žalosno, baš smo razočarani i jadni, kaže Maja.

Maja Kaurin, kao i svi stanovnici Ulide Matije Gupca, doslovno živi na gradilištu/Foto: Mario Barać/MojPortal.hr
Maja Kaurin, kao i svi stanovnici Ulide Matije Gupca, doslovno živi na gradilištu/Foto: Mario Barać/MojPortal.hr
Dio ceste kod skretanja za Raminac posebno je kritičan/Foto: Mario Barać/MojPortal.hr
Dio ceste kod skretanja za Raminac posebno je kritičan/Foto: Mario Barać/MojPortal.hr

Odgovore sam potražio u PZC Brod gdje su me uputili na Zdravka Vukasovića, voditelja radova na ovom gradilištu. 

Frezanje još jednog sloja

- Trenutno su u tijeku radovi na nogostupu, idemo prema rotoru (kružnom toku koji treba biti izgrađen kod Dječjeg doma op.a.) gdje ćemo odraditi rubnjake i potom ćemo krenuti s drugim dijelom radova. Moramo doći do tampona i napraviti njegovu zamjenu, a da bi to mogli napraviti moramo odraditi skidanje konstrukcije odnosno još jednog sloja asfalta i potom pripremu za reciklažu. To znači da idemo u dubini za još oko 20 centimetara, kako gdje, zavisno od ceste, najavljuje Vukasović. 

Već mjesec dana vozači voze po off-road uvjetima/Foto: Mario Barać/MojPortal.hr
Već mjesec dana vozači voze po off-road uvjetima/Foto: Mario Barać/MojPortal.hr

Zanimalo me konkretno kada će na spomenutoj cesti biti postavljen novi asfalt odnosno kada će se na njoj moći normalno prometovati?

- Mislim da bi sve moglo biti gotovo za otprilike četiri tjedna. Mi u jednom danu možemo izvesti oko 500 metara reciklaže. To je u stvari stari asfalt, masa koja je pofrezana i ide na tampon, a na nju idu dva kolnička zaslona. Nosivi sloj od 6 centimetara i habajući od 4 centimetra. 

Nedostaje radnika

Vukasović ističe da im veliki problem predstavlja manjak radnika.

- Deficitarni smo s ljudstvom, od ljudi koje smo prije imali na svim gradilištima, dio je otišao na Zapad, dio u mirovinu, a novi koji su došli su uglavnom ljudi koji nisu iz te struke tako da imamo problema.

Trenutno su na gradilištu najintenzivniji radovi na nogostupu/Foto: Mario Barać/MojPortal.hr
Trenutno su na gradilištu najintenzivniji radovi na nogostupu/Foto: Mario Barać/MojPortal.hr
Cesta D47 vrlo je prometna/Foto: Mario Barać/MojPortal.hr
Cesta D47 vrlo je prometna/Foto: Mario Barać/MojPortal.hr

Mi smo u fazi završavanja jednog gradilišta u Vinkovcima s kojega ćemo sredinom idućeg tjedna povući 15-ak ljudi ovdje da pojačamo efikasnost i onda tu nastupamo s maksimalnom operativom. Potrebno je i postrojenje za reciklažu prebaciti u Lipik. Računam da ćemo za dva tjedna krenuti intenzivno sa spomenutim radovima - kaže Vukasović pa nastavlja:

Rupa na rupi je i u Dobrovcu/Foto: Mario Barać/MojPortal.hr
Rupa na rupi je i u Dobrovcu/Foto: Mario Barać/MojPortal.hr

- Međutim, najveći problem nam je frekvencija prometa na spomenutoj cesti koju ne možemo umanjiti, a kojom prometuje puno kamiona. To će biti poseban problem kad se bude radilo pola-pola ceste, bit će velike gužve i trebat će više strpljenja. Mi tu cestu ne možemo zatvoriti, a zaobilazni pravci su jako daleko. Probali smo promet umiriti postavljanjem semafora, ali se vozilo i kroz crveno kao da semafora niti nema - tvrdi Vukasović.  

Dodao je i da nakon kiša pokušavaju vodu s ceste ukloniti tako da rade procjednice koje idu prema pješačkoj stazi na slivnike ili na otvoreni kanal.  

Na cesti Lipik-Dobrovac gust je kamionski promet/Foto: Mario Barać/MojPortal.hr
Na cesti Lipik-Dobrovac gust je kamionski promet/Foto: Mario Barać/MojPortal.hr

Uglavnom, bit će zanimljivo vidjeti hoće li se ostvariti izrečene najave i prije svega hoće li se realizirati najavljena dinamika radova jer, osim postavljanja kolnika na samu cestu, dosta je još poslao i oko nogostupa i ostalih infrastrukturnih radova, a još se ni ne nazire kružni tok kod Dječjeg doma.  Razgovarajući na tu temu, jedan od poznanik mi je rekao da će, ako sve bude gotovo za mjesec dana, "okrenuti" janje. 

Kod Dječjeg doma u Lipiku tek će biti izgrađen kružni tok/Foto: Mario Barać/MojPortal.hr
Kod Dječjeg doma u Lipiku tek će biti izgrađen kružni tok/Foto: Mario Barać/MojPortal.hr

Do tada, trenutnom situacijom mogu biti zadovoljni jedino automehaničari, vlasnici trgovina auto dijelova i autopraonica. 

Dobijte informaciju odmah, zapratite nas na Facebooku!