

Prvi elektrobaterijski vlak pušten je u promet u svibnju ove godine, dok će od ponedjeljka hrvatskim prugama prometovati baterijski vlak/Foto: Martina Čapo




Od ponedjeljka u promet kreće prvi baterijski vlak: Vozit će na relaciji Zagreb-Vrbovec-Bjelovar
Sredinom prosinca, nakon dovršetka punionice u kolodvoru Split Predgrađe, baterijski vlak bit će premješten na liniju Split – Kaštel Stari – Split
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković sudjelovat će na puštanju u promet prvog baterijskog vlaka koje će se održati u ponedjeljak, 29. rujna u Zagrebu.
Puštanje u promet novog vlaka obilježit će se redovnom vožnjom na relaciji Zagreb – Vrbovec – Bjelovar, koja polazi u 10.54 sati s Glavnog kolodvora u Zagrebu.
Na prvoj vožnji do kolodvora Vrbovec uz potpredsjednika Vlade i ministra Butkovića sudjelovat će i Željko Ukić, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza te Gordan Kolak, predsjednik Uprave KONČAR – Elektroindustrije.
Šest punionica
Baterijski vlak proizveden je u sklopu projekta Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu, sufinanciranog iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, ukupne vrijednosti 17,1 milijun eura.
Projekt uključuje i elektrobaterijski vlak, koji je u prometu od svibnja ove godine, te šest punionica u kolodvorima Bjelovar, Virovitica, Osijek, Varaždin, Pula i Split Predgrađe.
Baterijski vlak ima 113 sjedećih i 114 stajaćih mjesta. Opremljen je rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle, audio-vizualnim sustavom za informiranje putnika te videonadzorom, a putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu.
Baterijski vlak koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranoj mreži željezničkih pruga u RH (maksimalna brzina 120 km/h). Za pogon će koristiti baterije koje se pune isključivo na punionicama.
Seli u Split
Nakon prve vožnje vlak će redovno prometovati na relaciji Virovitica – Bjelovar – Virovitica, a sredinom prosinca, nakon dovršetka punionice u kolodvoru Split Predgrađe, bit će premješten na liniju Split – Kaštel Stari – Split.
Nabavom baterijskih vlakova omogućuje se organizacija željezničkoga putničkog prijevoza na neelektrificiranim prugama na ekološki prihvatljiv način suvremenim vlakovima, koji za svoj pogon koriste električnu energiju.
Podsjetimo, nakon što je u Bjelovaru u svibnju ove godine javnosti predstavljen prvi elektrobaterijski vlak, od 16. lipnja spomenuti vlak je počeo redovno voziti na relaciji Bjelovar – Zagreb GK – Bjelovar. Dnevno dva grada povezuje šest puta u oba smjera te jednom na relaciji Bjelovar – Gradec i obrnuto.
Dobijte informaciju odmah, zapratite nas na Facebooku i TikToku!



