Fotografija: Foto: Pivovara Daruvar
Galerija
Foto: Pivovara Daruvar

Žmegač: "Radnicima u 2024. podižemo plaće, a brend Staročeškog dodatno ćemo ojačati"

"U planu poslovanja za 2024. godinu imamo cilj povećanje proizvodnje i prodaje za najmanje 25% više nego ove godine uz jačanje prodaje naših tradicionalnih brendova Staročeško i 5th Element", kaže Žmegač



Davor Žmegač najpoznatiji je široj javnosti kao bivši gradonačelnik Kutine, grada u kojem je odradio dva gradonačelnička mandata te kao predsjednik uprave kutinske Petrokemije koju je vodio od 2017. do 2023. godine. Žmegač je također bio i dio Sveučilišta Libertas gdje je bio dekan Poslovne škole Libertas. 

Na poziciju predsjednika Uprave Pivovare Daruvar došao je iz kutinske Petrokemije. Daruvarčani su osjetljivi na svoju pivovaru koja je jedan od njezinih najstarijih brendova i mnogo se priča oko pivovare vrtjelo i prije nego što je Žmegač preuzeo njezino vođenje. U Pivovari Daruvar počele su se događati mnoge stvari, proširuju se pogoni, zapošljavaju novi ljudi pa su se, kako to već ide, u Daruvaru živnule i razne priče vezane uz Pivovaru. Kraj godine zapravo je bila dobra prilika da s Davorom Žmegačem provjerimo što je Pivovara pod njegovim vodstvom dosad napravila, što planira raditi u budućnosti i koliko ima istine u tračevima koji kruže gradom.

Sad ste nešto više od pola godine na čelu najstarijeg daruvarskog brenda. Jeste li ponekad pomislili: "Što je meni ovo trebalo" ili vidite da se s Pivovarom  može napraviti dobar posao?

- U nešto više od pola godine, koliko sam na funkciji predsjednika Uprave Pivovare Daruvar, uvjerio sam se da Pivovara može napraviti vrhunski posao, što dokazuju i rezultati sa kojima smo završili ovu godinu. 

Pivovara se, vidljivo je to i prolaznicima, širi i transformira. Čemu će služiti objekt s kojim je Pivovara nadograđena i kakvi su vaši planovi za njezin daljnji razvoj?

- Imamo jasnu viziju transformacije Pivovare u svim segmentima, što naravno zahtjeva proširenje svih kapaciteta, kako proizvodnih, tako i skladišnih. Sa promjenama smo krenuli već  krajem prošle godine, konsolidacijom asortimana, dogovaranjem novih poslovnih prilika i naravno, sve navedeno je pratila i investicija u naše proizvodne pogone, bez koje ne bi bili u mogućnosti realizirati naše poslovne planove. Objekt koji spominjete je novi skladišni prostor, koji nam omogućava bržu i lakšu manipulaciju zbog povećanog obujma posla. Međutim uz sve navedeno, ključno je i da naši radnici usvoje nove i suvremene trendove organizacije i poslovanja, da budu fleksibilniji i otvoreniji za uvođenje novih metoda i znanja – na tim pitanjima dosta radimo, komuniciramo i tu moram reći da sam izuzetno pozitivno iznenađen na spremnosti naših radnika da usvajaju nova znanja i rutine, što još više osnažuje uvjerenje da možemo realizirati zahtjevne ciljeve naše pivovare.

Foto: Pivovara Daruvar
Foto: Pivovara Daruvar

Zaposlili ste i nove radnike. Za koliko ste povećali njihov ukupan broj?

- Sa povećanjem naših kapaciteta i optimizacijom proizvodnih procesa, povećali smo broj zaposlenika za 30-ak posto. Sada slijedi razdoblje ulaganja u njihovo znanje i povećanje efikasnosti, no naravno stalno smo otvoreni i za prijem novih motiviranih radnika uz trend jačanja automatizacije i digitalizacije svih naših poslovnih procesa.

Kakva će biti bilanca Pivovare Daruvar na kraju ove godine? 

- Kako sam naveo, ove godine su u cijelosti ispunjeni svi poslovni planovi, tako da će bilanca biti točno kako je i planirana.

Kakva je situacija s plaćama u Pivovari? Planirate li njihovo povećanje i hoće li radnici dobivati i neke bonuse, odnosno nagrade?

- Sa 1. 1.  2024. stupa na snagu nova organizacija i sistematizacija u Pivovari, a ujedno i novi Pravilnik o plaćama kojim podižemo razinu primanja svim našim radnicima. Navedeno je u funkciji plana poslovanja za 2024. godinu kada imamo cilj povećanja proizvodnje i prodaje za najmanje 25% više nego ove godine uz jačanje prodaje naših tradicionalnih brendova Staročeško i 5th Element. U tom segmentu neophodno je povećati kvalitetu radnih procesa, znanja i fokusiranost svakog našeg radnika jer samo s ostvarenjem poslovnih ciljeva možemo vezati i daljnje poboljšanje radnih uvjeta i prava svih zaposlenika. Dakle, osim povećanja plaće koje kreće 1. 1.  2024. predviđene su i dodatne stimulacije koje su povezane s ostvarivanjem postavljenih ciljeva u 2024. godini. Naši radnici prepoznaju sve ove korake i izražavam duboko uvjerenje da Pivovara ima sve preduvjete za daljnji rast i razvoj u interesu naših kupaca, naših radnika i zajednice.

U Daruvaru jako cijene Krešu Marića, jednog od najboljih pivskih majstora u Hrvatskoj. Kakav je sada njegov status u Pivovari Daruvar?

- Krešo Marić je cijenjeni član našeg team-a. Majstor pivar sa velikim iskustvom od kojeg svi učimo svaki dan. Krešina uloga u Pivovari je ključna u vidu stvaranja novih pivskih užitaka za naše cijenjene potrošače. Uz navedeno Krešo, izvrsno radi s mlađim kolegama i vjerujem da će to rezultirati s novim majstorima kojima će se i grad Daruvar i Pivovara ponositi kao što je to sada slučaj s Krešom.

5th Element IIPA i 5th Element Stout na poznatom svjetskom natjecanju Monde Selection osvojili su prestižne nagrade Monde Selection Gold/Foto: Pivovara Daruvar
5th Element IIPA i 5th Element Stout na poznatom svjetskom natjecanju Monde Selection osvojili su prestižne nagrade Monde Selection Gold/Foto: Pivovara Daruvar

- Krešo Marić je, između ostalog, stvorio i craft liniju 5th Element. Gradom kruži priča da će se taj brend uskoro ukinuti. Je li istina da planirate ukidanje 5th Elementa?

- Nisam čuo tu priču i ako postoji to je štetno za naše društvo. To nikako nije istina, s obzirom na to da je brand 5th Element naša perjanica u koju, baš suprotno od ovoga što spominjete, planiramo jako puno investirati kako bi bilježio daljnji rast i razvoj. Tome ide u prilog i činjenica da smo našu 5th Element IIPA-u i 5th Element Stout ove godine prijavili na poznato svjetsko natjecanje Monde Selection, na kojemu su osvojili prestižne nagrade Monde Selection Gold.

Kad smo već kod gradskih priča, idemo ih razjasniti sve do kraja. Gradom također kruži priča da će se Pivovara posvetiti proizvodnji jeftinih piva u velikim količinama (kao što to rade neke poljske tvrtke), a da će se brend Staročeško "zanemariti". Ima li tu istine?

- Nikice, promijenite izvore (smijeh). I ovo ću morati demantirati, jer kako sam spomenuo i za 5th Element, Staročeško pivo je naš najstariji brend koji smo ove godine rebrendirali i u koji planiramo također ulagati kako bi postao uvažen pivski brand u Hrvatskoj. Dakle, strateški Pivovara ide prema jačanju naših tradicionalnih i najstarijih brandova, želimo jačati kvalitetu na svim razinama i to je naša poslovna vizija.

Staročeško pivo je ove godine rebrandirano i plan je da s dodatniim ulaganjem Staročeško postane uvažen pivski brand u Hrvatskoj/Foto: Pivovara Daruvar
Staročeško pivo je ove godine rebrandirano i plan je da s dodatniim ulaganjem Staročeško postane uvažen pivski brand u Hrvatskoj/Foto: Pivovara Daruvar

Na početku vašeg mandata rekli ste da će se Pivovara Daruvar više uključiti u život lokalne zajednice. pa ste vratili Dane piva, odnosno Grofovske dani piva. Pomogli ste financijski i neke udruge. Na koje ste se sve načine uključili u život lokalne zajednice i što još planirate činiti za nju?

- Kako s ponosom ističemo naše podrijetlo i tradiciju našeg piva, tako taj ponos pretačemo u brigu i sudjelovanje Pivovare Daruvar u životu lokalne zajednice. Osim privilegije da naši sugrađani uživaju u kapljici vrhunskog piva, protkanoj dugom tradicijom, želja nam je mnogim projektima učiniti daruvarski kraj poželjnom destinacijom za posjet mnogih posjetitelja. Kako ste naveli, ove godine smo vratili Dane piva koji su nosili naziv "Grofovski", kako bismo obilježili početak povratka Pivovare u Grad i život lokalne zajednice. Iduće godine očekuju nas 'novi' Dani piva, te mnogi projekti koji će poticati rast i razvoj lokalnih udruga, ustanova, destinacija,…Sasvim sigurno je važno da Pivovara živi sa svojim gradom i građanima i mi ćemo sukladno realnim mogućnostima i nadalje jačati suradnju sa zajednicom jer to podiže, između ostaloga, i kvalitetu života naših radnika koji su temelj naše pivovare. Tijekom sljedeće godine planiramo  dodatno ojačati našu vidljivost i nazočnost na području Grada tako da vjerujem da će i to biti mogućnost za dodatna ulaganja na području Daruvara.

Poziranje članova Vatre s publikom za kraj koncerta u sklopu ovogodišnjih Grofovskih dana piva u Daruvaru/Foto: Saša Selihar/MojPortal.hr
Poziranje članova Vatre s publikom za kraj koncerta u sklopu ovogodišnjih Grofovskih dana piva u Daruvaru/Foto: Saša Selihar/MojPortal.hr

Blagdansko razdoblje je pred nama, što biste poželjeli Pivovari Daruvar, vašim zaposlenicima i građanima Daruvara?

- Želim svima ugodne i vesele blagdane koji su pred nama, da ih provedemo u krugu svojih najmilijih. Što se tiče želja za nadolazeću 2024. godinu to je svakako nastavak rasta i razvoja kako same kompanije, tako i naših zaposlenika te lokalne zajednice u kojoj djelujemo. Sve preduvjete za ostvarenje tog cilja smo postavili, tako da smo uvjereni da ćemo u tom naumu i uspjeti.

Dobijte informaciju odmah, zapratite nas na Facebooku!