Fotografija: Vedran Stoček već tri i pol godine iz Pakraca vodi vlastiti posao/Foto: Mario Barać/MojPortal.hr
Galerija
Vedran Stoček već tri i pol godine iz Pakraca vodi vlastiti posao/Foto: Mario Barać/MojPortal.hr

Vedran Stoček: "Zašto sam se vratio u Pakrac i pokrenuo biznis? Ovdje je kvaliteta života bolja"

"Volio bih motivirati sve mlade koji razmišljaju o pokretanju vlastitog posla da budu hrabri i odvažni, da se usude. Da ima više odlučnijih ljudi, cijeli kraj bi nam bio napredniji", zaključuje Stoček.



Nije neka vijest da je puno onih koji iz manjih mjesta i manjih gradova odlaze u ponajviše u Zagreb zbog boljeg posla, veće zarade ili nekih drugih razloga. Ali zato je vijest kada se netko iz metropole ne samo vrati u svoj grad nego u njemu pokrene i globalan posao. Upravo to je učinio Pakračanin Vedran Stoček, vlasnik tvrtke Trans 100 d.o.o. za proizvodnju, trgovinu i uslugu koji je nakon 22 godina rada u velikim i globalno poznatim korporacijama, u svom rodnom gradu pokrenuo vlastiti biznis.

Sto čekova

Prije nego nas je upoznao sa svojom zanimljivom poslovnom pričom, Vedran je dao i pojašnjenje kako je tvrtka dobila ime:

- Cijeli radni vijek sam na mobitelu i kada sam trebao objasniti nekome kako se piše moje neobično prezime, da ne slovkam najjednostavnije je bilo upotrijebiti sliku sto čekova. Od tog "sto ček" došla ideja za naziv tvrtke. 

Vedran je nakon završene srednje matematičko-informatičke škole završio prometni fakultet. Cijeli radni vijek, točnije od 1998. godine proveo je radeći u logistici. To je organizacija dijela poslovanja od preuzimanja naloga, obradu kroz sustav, slaganje i komisioniranje robe, organizacija skladišnog poslovanja i konačno isporuka same robe do kupca. Radio je u nekoliko privatnih tvrtki, ali i u nekim velikim korporacijama gdje se „ispod sebe“ imao i više od stotinu ljudi. 

Tvrtka Vedrana Stočeka orijentirana je isključivo na pružanje usluge prijevoza/Foto: Trans 100 d.o.o.
Tvrtka Vedrana Stočeka orijentirana je isključivo na pružanje usluge prijevoza/Foto: Trans 100 d.o.o.

- Uvijek je u meni tinjala želja da pokrenem svoj posao, da radim za sebe. Ključno je bilo kada je 2019. godine vlasnik odlučio prodati tvrtku u kojoj sam tada radio. Ponuđeno nam je da pređemo raditi u drugu tvrtku koja je pripadala istom koncernu ili da uzmemo otpremninu i sreću potražimo negdje drugdje. Tada sam imao 45 godina, znao sam da je to bilo "sad ili nikada", zadnja prilika i odlučio sam riskirati i pokrenuti vlastiti posao, prisjeća se Vedran. Tvrtku sam otvorio uz veliku podršku i potporu obitelji i brata Drena koju imam i danas.

Tvrtku je otvorio u srpnju 2020. godine. Usprkos koroni, transport i cijela ta poslovna branša nikada nije stala iako se Vedran prisjeća da je u početku bilo velikih problema zbog rigoroznih mjera karantene u koju su morali odlaziti vozači. 

Zbog korone jeftiniji kamioni

Korona je ipak donijela i nešto dobro u poslovnom smislu, prije svega u tome što je srušila cijenu vrijednosti kamiona.

– Jedan moj bivši suradnik mi je skrenuo pažnju na to, a upravo nekako u to vrijeme ja sam odlučio da ću otvoriti firmu i tako sam kupio svoj prvi kamion MAN, pojašnjava. 

Početna investicija bila su vlastita ulaganja, koristio je i poticajne mjere Zavoda za zapošljavanje, a svake godine koristi i mjere kojima Grad Pakrac stimulira svoje poduzetnike.

Vedran se nada da će njegov posao naslijediti sin Domagoj/Foto: Mario Barać/MojPortal.hr
Vedran se nada da će njegov posao naslijediti sin Domagoj/Foto: Mario Barać/MojPortal.hr

– Moram reći da su gradske mjere dobre i proaktivne i postoje neki puno veći gradovi koji su tek prošle godine započeli sa sličnim mjerama, priznaje Vedran koji ne skriva koliko je vezan za rodni grad.

- Po prirodi sam lokal patriot i u smjeru povratka vodila me ideja da, ako negdje trebam plaćati porez, onda ću ga radije plaćati u svom gradu nego u Zagrebu. 

U Pakracu se kvalitetnije živi

Ovdje sam odrastao, proveo najljepše godine života, tu si mi prijatelji i općenito u ovakvim manjim gradovima je kvaliteta života puno bolja. U Pakracu imam više vremena za druženje, rekreaciju i sadržaje u kojima uživam, za obitelj i obiteljska okupljanja, ljudi su nekako međusobno bliži. Nekih konkretnih nedostataka nema jer kada treba, sjedneš u auto i za sat i pol si u Zagrebu. Važno je reći da je posao koji mi radimo globalan i da radimo isključivo lokalno naravno da ne bi bio moguć niti bi to bilo isplativo. U tom svijetu su jako važni kontakti koje sam stjecao godinama, a da sam radio samo iz Pakraca te kontakte nikada ne bi imao, priznaje Vedran. 

Mobitel je već 25 godina Vedranovo glavno sredstvo za rad/Foto: Mario Barać/MojPortal.hr
Mobitel je već 25 godina Vedranovo glavno sredstvo za rad/Foto: Mario Barać/MojPortal.hr

Njegova tvrtka orijentirana je samo na isporuku robe odnosno pružanje usluge prijevoza. U voznom parku danas ima tri tegljača-šlepera, te po jedan kombi i Caddy, a trenutno zapošljava pet ljudi. U međuvremenu je Vedran proširio posao i na konzultantske usluge pa je 2023. godine otvorio tvrtku Emoneo d.o.o. u kojoj radi jedna zaposlenica. 

Puno posla

Trans 100 posluje već tri i pol godine i Vedran tvrdi da je jako zadovoljan iako je posao jako naporan.

– Puno je to posla, čovjek se cijeli mora dati u to. Moj radni dan počinje u 5 sati. Za razliku od nekada kada sam radio u drugim firmama gdje imaš svoje radno vrijeme od 8 do 16 i kasnije mir. Sada stalno moraš biti uronjen u posao i praktički ga živiš. Ali drugačije je kada znaš da radiš za sebe i to je jedno veliko zadovoljstvo zbog kojeg sav taj trud vrijedi. Važno mi je da imam i iskustvo rada u velikoj korporaciji gdje radiš za drugog, i ovo iskustvo gdje radiš za sebe. Zahvaljujući tome imam realna očekivanja od svojih zaposlenika, kaže Vedran koji planira dodatno širenje poslovanja s tim da naglašava kako to neće biti ni prebrzo ni prenaglo.

– Imam nekoliko primjera poznanika koji su se u ovom poslu preinvestirali i zbog toga sam jako oprezan po tom pitanju. Trenutno mi je najvažnije da mi je poslovanje pozitivno, sve svoje obaveze izvršavam na vrijeme.

Sin Domagoj mogući nasljednik

Velike nade u razvoj poslovanja Vedran polaže u sina Domagoja koji je maturant opće gimnazije i koji planira studirati građevinu. Vedran se nada se da će Domagoj preuzeti palicu i nastaviti ovaj posao, a da su te nade utemeljene potvrđuje i sam Domagoj koji svaki dan po dva sata radi na raznim poslovima u tatinoj tvrtki.

– Ovaj posao mi je zanimljiv i dinamičan, sviđa mi se i volio bih u budućnosti nastaviti raditi posao koji je pokrenuo tata, kaže Domagoj.  

Bolje od konobarenje

Među zaposlenima u Vedranovoj tvrtki je i Zlatko Tito Krucki, koji mi je na pitanje kako mu je raditi ovaj posao, odgovorio jednostavno i konkretno:

- Bolje nego konobariti!

Zlatko Tito Krucki zadovoljan je što je u svom gradu uspio dobiti posao u struci/Foto: Mario Barać/MojPortal.hr
Zlatko Tito Krucki zadovoljan je što je u svom gradu uspio dobiti posao u struci/Foto: Mario Barać/MojPortal.hr

Zlatko radi na radnom mjestu disponenta odnosno njegov glavni posao je komunikacija sa vozačima i sa strankama. Ovo mu prvi posao u struci jer je završio školu za tehničara za logistiku i špediciju, a kod Stočeka radi već godinu dana.

– Zadovoljan sam, dobro sam se uhodao iako sam svjestan da je tu još jako puno stvari koje trebam naučiti i savladati. Zahvalan sam što sam dobio priliku raditi ovaj posao bez prethodnog radnog iskustva. Zahvaljujući ovom poslu ostao sam u Pakracu, pojašnjava Tito. 

Problem s naplatom

Uz globalne probleme koji utječu na Vedranov posao kao što je rat na Bliskom Istoku i teroristički napadi na pomorskim putevima, aktualne probleme Stoček ima i sa naplatom.

– Početkom ove godine su praktički prestala sva plaćanja i taj problem je eskalirao. Toliko da sam bio prisiljen dići kredit da ispoštujem svoje obaveze jer mi drugi „štekaju“ s plaćanjem. Ne znam koji je razlog tome, spominje se nova kriza u koju ulazimo, Njemci imaju velikih problema s autoindustrijom. Oni su nedavno digli cijenu autoceste za čak 86%, Mađari za 50%. Znači to su ogromna povećanja i nama direktno puno veći troškovi, a da ne kažem da je cijena prijevoza praktički ostala ista, požalio se Vedran koji je na kraju ipak naglasio kako na sve treba gledati s optimizmom i vjerom.

Treba više odlučnih ljudi

- Volio bih motivirati sve mlade koji imaju poslovne ideje i razmišljaju o pokretanju vlastitog posla da budu hrabri i odvažni, da se usude. Jer, da ima više odlučnijih i aktivnijih ljudi, cijeli kraj bi nam bio bolji, bogatiji i napredniji, zaključuje Stoček. 

Dobijte informaciju odmah, zapratite nas na Facebooku i TikToku!