

Foto: Slavica Trgovac Martan











Veliko finale međunarodnog projekta u Bjelovaru: ''Učenike oduševilo učenje o kulturnoj baštini''
Uključivanje gostiju, poput voditelja HORKUD-a Golub Dubravka Kovačevića i lokalnih umirovljenika koji su pričali o starim običajima i predmetima poput trapa ili "cukrice", dodatno su obogatili iskustvo učenika
Bjelovarska III. osnovna škola pokretač je i nositelj međunarodnog eTwinning projekta "Čitamo jedni drugima", u koji su ove škole godine bile uključene osnovne škole iz Bjelovarsko-bilogorske županije i drugih dijelova Hrvatske te Osnovna škola Cirila Kosmača iz Pirana u Sloveniji. Glavni cilj bio mu je vratiti učenike pisanoj riječi, kroz zanimljive i zabavne aktivnosti. Ovoga tjedna u Bjelovarskom kazalištu održana je završna aktivnost projekta, otvorenje izložbe literarnih i likovnih radova učenika uz prigodan scenski program.
Otišli u dubinu
Kako ističe učiteljica Nataša Brekalo iz III. OŠ Bjelovar, osim što ih je potaknuo na čitanje, ovaj projekt je djeci približio kulturnu baštinu njihova kraja, omogućivši im da istraže kako se nekada živjelo, jelo, kako se spremala hrana, koji su bili narodni običaji, ali i koja su mitska bića bila dio tradicije, a sve to u kontekstu vremena prije i poslije dolaska kršćanstva.
- Otišli smo u dubinu, što je jako važno jer djeca tako uče tko su i otkud dolaze - istaknula je Brekalo.
Projekt je, unatoč uobičajenim stereotipima o nezainteresiranosti djece, pokazao da djeca itekako mogu biti motivirana ako se projekt kvalitetno osmisli i provede. Uključivanje gostiju, poput voditelja HORKUD-a Golub Dubravka Kovačevića ili lokalnih umirovljenika koji su pričali o starim običajima i predmetima poput trapa ili "cukrice", dodatno su obogatili iskustvo učenika.
- Djeca su bila toliko fascinirana da su u sastavima pisala kako im je žao što je sat završio - kazala je Brekalo.
Važnost čitanja
Projekt je dobio snažnu podršku i iz Slovenije. Učiteljica Mojka Mehora Lavrič iz OŠ Cirila Kosmača iz Pirana naglašava kako je škola već treću godinu uključena u projekt s istim razredom te kako aktivno njeguje međunarodne odnose kroz Erasmus+ i UNESCO inicijative. U Sloveniji je naglasak također bio na čitanju naglas i očuvanju kulturne baštine.
- Djeca su čitala s terapeutskom kujicom Mimi, što je bio dodatni motiv - rekla je Lavrič, ističući važnost kreativnih pristupa u poticanju čitanja, posebice u vremenu kada djeca sve manje čitaju zbog digitalnih navika.
Dobijte informaciju odmah, zapratite nas na Facebooku i TikToku!



