Fotografija: Sustav 112 u RH uveden je 11.veljace 2005, a objedinjava sve pozive za intervencije: policije, vatrogasaca, hitne pomoci, gorske sluzbe spasavanja.../Foto: Srdjan Vrancic/CROPIX (Ilustracija)
 
Galerija
Sustav 112 u RH uveden je 11.veljace 2005, a objedinjava sve pozive za intervencije: policije, vatrogasaca, hitne pomoci, gorske sluzbe spasavanja.../Foto: Srdjan Vrancic/CROPIX (Ilustracija)  

Županijski centar 112 u Bjelovaru lani zaprimio 20.820 poziva

Zahvaljujući promidžbama broja 112 te programu edukacije djece u vrtićima i školama, znatno je smanjen broj zlonamjernih poziva. Lani je iznosio samo 0,24 posto



Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 dana, danas, 11. veljače obilježava 31 godinu postojanja. Njegovim ustrojavanjem postignuto je da u bilo kojoj članici Europske unije možete zatražiti pomoć hitnih službi (policije, vatrogasaca, hitne medicinske službe). U Republici Hrvatskoj sustav 112 uveden je 2005. godine s ukupno 20 županijskih centara čime je 24 sata dnevno, neprekidno, 365 dana u godini, osiguran jednostavan, jednak, siguran i učinkovit pristup onima koji su u potrebi za pomoći, dakle upućivanjem telefonskog poziva na broj 112, SMS porukom ili putem automatskog poziva iz vozila (e-call).

Bez uobičajenog obilježavanja

- Nažalost, ni ove godine, zbog svima poznate izrazito nepovoljne epidemiološke situacije, neće biti moguće prigodno obilježavanje Dana 112, koje je uobičajeno podrazumijevalo dane otvorenih vrata i posjete Županijskom centru 112 Bjelovar, svečane sjednice Stožera civilne zaštite jedinica lokalne područne (regionalne) samouprave, vježbe evakuacije i spašavanja u obrazovnim ustanovama i edukaciju djece predškolske i školske dobi. Iskreno se nadamo da će se sljedeća obljetnica ipak moći primjereno proslaviti, poručuju djelatnici Službe civilne zaštite Bjelovar i Županijskog centra 112 koji su svim građanima ujedno čestitali Dan europskog broja 112.

U nekim normalnim vremenima na Dan broja 112 djeca su posjećivala žurne službe/Foto: Mate Piskor/CROPIX (Ilustracija)
U nekim normalnim vremenima na Dan broja 112 djeca su posjećivala žurne službe/Foto: Mate Piskor/CROPIX (Ilustracija)

Podsjetimo, odlukom Vijeća Europskih zajednica iz 1991. godine ustanovljen je jedinstveni europski broj za hitne pozive 112 koji sve žurne službe integrira u jedinstveni sustav, a u Republici Hrvatskoj uveden je 11. veljače 2005. godine. Odlukom Europske komisije, Europskog parlamenta i Vijeća Europe iz 2009. g. on se počinje obilježavati kao Dan europskog broja 112.  

Sustav 112 u Republici Hrvatskoj djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite MUP-a RH te osigurava neprekidno (365 dana u godini/24 sata dnevno) zaprimanje dojava o neposrednim i nadolazećim opasnostima, koordinaciju hitnih službi te provedbu uzbunjivanja građana kojom se skreće pozornost na opasnost s pružanjem informacija o vrsti opasnosti i mjerama koje je potrebno poduzeti.

Alarmiranje putem SMS poruke

Besplatnim pozivom na broj 112 u bilo kojoj državi članici Europske unije možete zatražiti pomoć hitnih službi (policije, vatrogasaca, hitne medicinske službe).

U Republici Hrvatskoj je moguće zatražiti pomoć, osim na klasični način putem telefona, i putem SMS poruke ili telefaks porukom upućenom na broj 112, a postoji i mogućnost zaprimanja automatskog poziva na broj 112 iz vozila novije proizvodnje u slučaju nesreće (tzv. e-call.)

U sklopu Službe civilne zaštite Bjelovar djeluje Županijski centar 112 koji je tijekom 2021. g zaprimio 20820 poziva, od čega 13499 namjenskih (potrebna intervencija žurnih i dr. službi) te njih 1034 koji su se odnosili na upite odnosno dojave građana vezane uz COVID-19. Zanimljiv je podatak, da je zahvaljujući provođenju brojnih nacionalnim kampanja promidžbe broja 112 te Nacionalnog programa edukacije djece u području civilne zaštite u dječjim vrtićima i osnovnim školama, znatno smanjen broj zlonamjernih poziva, i koji je tijekom prošle godine iznosio samo 0,24 posto.

Višestruke prednosti broja 112

Kao glavne značajke i prednosti broja i Sustava 112 za građane i turiste te za sve hitne službe možemo navesti:

• Broj 112 građanima je dostupan 24 sata dnevno, a pozivi su besplatni sa svih javnih telefonskih govornica, mobilnih ili fiksnih telefonskih priključaka.

U RH je moguće zatražiti pomoć, osim na klasični način putem telefona, i putem SMS poruke ili telefaks porukom upućenom na broj 112, a postoji i mogućnost zaprimanja automatskog poziva na broj 112 iz vozila novije proizvodnje u slučaju nesreće (tzv. e-call.)/Foto: Mate Piskor/CROPIX (Ilustracija)
U RH je moguće zatražiti pomoć, osim na klasični način putem telefona, i putem SMS poruke ili telefaks porukom upućenom na broj 112, a postoji i mogućnost zaprimanja automatskog poziva na broj 112 iz vozila novije proizvodnje u slučaju nesreće (tzv. e-call.)/Foto: Mate Piskor/CROPIX (Ilustracija)

• Pozivatelj ne mora poznavati telefonske brojeve hitnih službi te njihove teritorijalne i strukovne nadležnosti, što je posebno značajno za turiste ili pozivatelje u stresnim okolnostima.

• Pozivom na broj 112 može se dobiti pomoć bilo koje hitne službe: policije, vatrogasaca, hitne medicinske pomoći, gorske službe spašavanja, službe traganja i spašavanja na moru, inspekcijske ili komunalne službe te udruga građana koje su svojim aktivnostima i sposobnostima vezane za sustav civilne zaštite, kao što su lovci ili ronioci. Dakle, putem samo jednog hitnog poziva na broj 112 dežurni operater alarmira i komunikacijski koordinira sve hitne službe koje su potrebne u konkretnom slučaju, a čime se štedi vrijeme jer ih nije potrebno pojedinačno nazivati. Hitnim službama je također olakšan rad jer operater „filtrira“ zlonamjerne, nenamjenske ili opetovane pozive, kada se jedan slučaj višestruko dojavljuje od različitih očevidaca, a što hitnim službama omogućava neometan rad.

Zahvala na suradnji

• Sustav 112 temeljem utvrđenih standardnih operativnih postupaka, protokola ili sporazuma omogućava između ostalog i lociranje pozivatelja u hitnoj situaciji, hitan prijevoz zrakom ili morem ozlijeđene ili oboljele osobe kao i timova za traganje i spašavanje te organa za transplantaciju, što je u nekim situacijama od iznimnog značaja. Također može pružiti mogućnost sporazumijevanja s pozivateljem na stranim jezicima (engleski, njemački, talijanski, mađarski, slovački i češki), a čime se doprinosi sigurnosti naših turista i promociji Republike Hrvatske kao sigurnog turističkog odredišta.

Edukacija mladih o važnosti broja 112 veoma je važna/Foto: Srdjan Vrancic/CROPIX (Ilustracija)
 
Edukacija mladih o važnosti broja 112 veoma je važna/Foto: Srdjan Vrancic/CROPIX (Ilustracija)  

Služba civilne zaštite Bjelovar i Županijski centar 112 svim djelatnicima žurnih i komunalnih službi, udrugama građana, ustanovama te predstavnicima lokalne i područne samouprave sa kojima svakodnevno surađuje, ovim putem zahvaljuje na dosadašnjoj uspješnoj suradnji u nadi da u će u ovoj godini naše aktivnosti biti u što manjoj mjeri obilježene COVID-om 19, a građanima poručujemo da smo im u slučaju potrebe na raspolaganju 24 sata dnevno, svakog dana u godini, bez iznimke, poručuju