Fotografija: Učenici se tokom školovanja intenzivno pripremaju za tržište rada/Foto: Ekonomska škola Bjelovar
Galerija
Učenici se tokom školovanja intenzivno pripremaju za tržište rada/Foto: Ekonomska škola Bjelovar

Učenici Ekonomske i birotehničke škole Bjelovar na nastavi uče pisati EU projekte

"Naučili su razumjeti okružje u kojemu EU fondovi djeluju te strukturirati projektne ideje prema natječajnoj dokumentaciji. Također su naučili osmisliti i napisati projektni prijedlog", poručuju iz škole



BJELOVAR - Učenici Ekonomske i birotehničke škole Bjelovar u ovoj godini su imali priliku naučiti nešto potpuno novo i zasigurno korisno za njihovo buduće poslovno usmjerenje, a riječ je o pisanju EU projekata. Evo svih detalja.

-Smisao obrazovanja je pripremiti učenike za tržište rada. Ekonomska i birotehnička škola Bjelovar u svojoj je prošlosti često uvodila novosti u obrazovni sustav i na taj način učinila nastavu učenicima zanimljivijom i kvalitetnijom.

Pioniri u digitalizaciji nastave

Tako je prije dvadesetak godina upravo iz Ekonomske i birotehničke škole Bjelovar uveden predmet Vježbeničke tvrtke pod kojim učenici simuliraju rad u stvarnim poduzećima. Škola je poznata i po svojim Danima slobodne nastave gdje eminentni stručnjaci iz ekonomije i prava drže predavanja učenicima i pri tom dijele svoja konkretna iskustva i znanja. Ove je godine Ekonomska i birotehnička škola Bjelovar u suradnji s Veleučilištem Bjelovar izradila aplikaciju za vježbeničke tvrtke koju u ovom trenutku besplatno koristi gotovo stotinu vježbeničkih tvrtki iz tridesetak srednjih škola Republike Hrvatske.

Ova praksa nastavit će se i u idućoj školskoj godini/Foto: Ekonomska škola Bjelovar
Ova praksa nastavit će se i u idućoj školskoj godini/Foto: Ekonomska škola Bjelovar

U fazi izrade su još dvije aplikacije za dva druga nastavna predmeta koje će također biti dostupne zainteresiranim školama. Na taj način Ekonomska i birotehnička škola Bjelovar postaje pionir u digitalizaciji nastavnog procesa, podsjećaju iz škole i dodaju kako je ove školske godine desetak učenika trećih razreda imalo mogućnost slušati i fakultativni predmet „Izrada projektnih prijedloga za nacionalne i EU projekte I“.

Nastavak i iduće godine

-Predavala im je nastavnica ekonomske grupe predmeta Gabriela Kralj Bartovčak, struč. spec. oec, mag. oec. i kroz 70 sati nastave učenici su naučili razumjeti specifično okružje u kojemu EU fondovi djeluju te strukturirati projektne ideje prema natječajnoj dokumentaciji. Naučili su i razviti samostalnost i odgovornost za izvršavanje poslova na području izrade nacionalnih i EU projekata. Također su naučili i prepoznati namjenu fondova Europske unije, analizirati natječajnu dokumentaciju, osmisliti i napisati projektni prijedlog i identificirati problem i povezati s ciljem projektnog prijedloga, kažu iz Ekonomske i birotehničke škole i dodaju kako će se sadašnji učenici trećih razred i iduće školske godine obrazovati pod fakultativnim predmetom „Izrada projektnih prijedloga za nacionalne i EU projekte II“ gdje će se nastava bazirati na samoj provedbi projekata kao i na svim bitnim sastavnicama Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava.

Potvrde za učenike

Isto tako će i budući učenici trećih razreda imati mogućnost odabrati ovaj jedinstveni fakultativni predmet. Učenici su se već ove godine samostalno uz asistenciju nastavnice Gabriele Kralj Bartovčak prijavili na neke manje projekte, a za kraj njihovog ovogodišnjeg obrazovanja iz predmeta „Izrada projektnih prijedloga za nacionalne i EU projekte I“ Škola je pripremila i potvrde.

-Budući da na tržištu rada nedostaje 2.400 stručnjaka iz ovog područja, znanja usvojena na ovom fakultativnom predmetu će im sigurno pomoći u nekom budućem zapošljavanju, uvjereni su u bjelovarskoj Ekonomskoj školi.