Foto: Slavica Trgovac Martan

Foto: Slavica Trgovac Martan

PROMETNA STATISTIKA

U posljednjih 10 godina u Bjelovaru gotovo 10.000 vozila više: ''Trebamo novu prometnu strategiju''

Konferencija je simbolično održana na mjestu koje je prije 11 godina bilo jedno od najopasnijih bjelovarskih raskrižja i gdje je izgradnju kružnog inicirao Bjelovarčanin Miroslav Kovač

Na kružnom toku na južnoj bjelovarskoj obilaznici u Malim Sredicama danas je održana konferencija za novinare o stanju sigurnosti cestovnog prometa na području Grada Bjelovara, a u fokusu su bile brojke koje, kako je naglašeno, mijenjaju prometnu sliku grada iz temelja. Gradonačelnik Dario Hrebak iznio je podatak da je 2014. godine na području grada bilo 29.000 registriranih vozila, dok ih je 2025. gotovo 39.000 odnosno čak 10.000 više u odnosu na prije deset godina, uz otprilike 3.000 stanovnika manje. Zanimljiva je i statistika koja se odnosi na osobne automobile: u 2024. bilo ih je 19.800, a do listopada 2025. 25.700, što je gotovo 6.000 osobnih automobila više u samo godinu dana.

Građanska inicijativa

Konferencija je simbolično održana upravo na mjestu koje je prije 11 godina bilo jedno od najopasnijih bjelovarskih raskrižja. Izgradnju kružnog toka ondje je inicirao Bjelovarčanin Miroslav Kovač, koji je kao dijete stradao na tom raskrižju, a zatim pokrenuo građansku inicijativu ''Stop stradavanju - hoćemo kružni tok na najopasnijem bjelovarskom križanju''.

Miroslav Kovač/Foto: Slavica Trgovac Martan

Miroslav Kovač/Foto: Slavica Trgovac Martan

Foto: Slavica Trgovac Martan

Foto: Slavica Trgovac Martan

- Odlučio sam nešto poduzeti sam jer sam osobni primjer jako teškog stradavanja i na kraju preživljavanja izrazito teške prometne nesreće sa velikim posljedicama - rekao je Kovač koji je danas 80-postotoni invalid. Istaknuo je da ga je ustrajnost vodila i zbog obitelji.

-Ja sam imao svoju viziju, želju, imao sam potrebu to realizirati i nisam dozvolio da me itko uspori ili na kraju zaustavi na putu prema tom cilju. Nisam smio dozvoliti jer moj motiv je bilo moje dijete od nepune tri godine koje ovuda prolazi svaki dan – kazao je Kovač čiju životnu priču smo objavili OVDJE.

Načelnik Policijske postaje Bjelovar Dalibor Milković iznio je policijske podatke o razlici prije i poslije izgradnje kružnog toka 2015. godine.

Opravdana izgradnja

– Prije izgradnje kružnog toka na ovo su se raskrižje postavljali razni usporivači, no nesreća je bilo puno. Dvije osobe ovdje su smrtno stradale, devet je zadobilo teške tjelesne ozljede, a 28 lakše. Otkad je napravljen ovaj kružni tok dogodila se samo jedna prometna nesreća u kojoj jedna osoba je zadobila lakše tjelesne ozljede. Izgradnja kružnog toka pokazala se itekako opravdanom i trebalo bi ih graditi što više na ovakvim opasnim lokacijama - naglasio je Milković.

Nakon izgradnje kružnog toka, broj nesreća na kobnom raskrižju se smanjio/Foto: Slavica Trgovac Martan

Nakon izgradnje kružnog toka, broj nesreća na kobnom raskrižju se smanjio/Foto: Slavica Trgovac Martan

Načelnik Policijske postaje Bjelovar Dalibor Milković/Foto: Slavica Trgovac Martan

Načelnik Policijske postaje Bjelovar Dalibor Milković/Foto: Slavica Trgovac Martan

Govoreći o ukupnoj sigurnosti prometa, Milković je rekao da je ove godine u prvih 11 mjeseci zabilježena jedna smrtno stradala osoba, dok ih je prošle godine bilo sedam. Ukupan broj prometnih nesreća je porastao, ali i da je dio mjera usmjeren na prevenciju. Istaknuo je i ulaganja u nadzor brzine, u čemu sudjeluje i Grad Bjelovar koji je ove godine postavio tri kućišta za kamere za nadzor brzine.

Nova strategija

Gradonačelnik Hrebak poručio je da je priča iz Malih Sredica primjer kako građanska inicijativa može završiti ''happy endom'' te najavio ozbiljniji, strateški pristup prometu zbog rasta prometa i očekivanih dodatnih opterećenja.

- Broj automobila u gradu dodatno će porasti izgradnjom bjelovarskih toplica, između 200.000 i 400.000 na godinu. Osim toga, sve više gradova gravitira Bjelovaru, i ovih dana na Adventu vidimo goste iz Daruvara, Grubišog Polja, Garešnice – kazao je Hrebak.

Dodao je kako je jedna od posljedica većeg broja vozila na ulicama i nedostatak parkirališnih mjesta koji bi trebao biti ublažen izgradnjom nove podzemne garaže u sklopu Zelenog centra, čija izgradnja treba početi na proljeće. Podsjetio je i kako je ove godine iz središta grada uklonjen kamionski promet, što je značajno utjecalo na smanjenje gužvi.

Na kraju konferencije okupljeni su pozvali građane da se u narednom razdoblju suzdrže od vožnje u alkoholiziranom stanju, kao i od korištenja pirotehnike, kako bi blagdani svima bili ugodniji i ljepši.

Miroslav na ''svojem''kružnom toku/Foto: Slavica Trgovac Martan

Miroslav na ''svojem'' kružnom toku/Foto: Slavica Trgovac Martan

Foto: Slavica Trgovac Martan

Foto: Slavica Trgovac Martan

Foto: Slavica Trgovac Martan

Foto: Slavica Trgovac Martan

Dobijte informaciju odmah, zapratite nas na Facebooku TikToku!