Fotografija: Vinograd Daruvarske vinarije/Foto: Danijel Soldo/CROPIX


















 
Vinograd Daruvarske vinarije/Foto: Danijel Soldo/CROPIX  

U Daruvaru se predstavlja projekt pet LAG-ova iz RH: "Ruralni krajevi moraju postati konkurentni"

Namjera nam je prikazati mogućnosti ruralnog turizma kontinentalnog područja u smislu povezivanja s ponudom lokalnih OPG-ova, ističe DijanaTurniški



DARUVAR – U naredna tri dana, u petak, subotu i nedjelju u Restoranu Terasa u sklopu Daruvarskih toplica bit će održano prvo u nizu događanja u sklopu projekta Busy Bee Workshop čiji nositelj je LAG Bilogora – Papuk.

U tri dana u Daruvaru će tako na brojnim organiziranim predavanjima i radionicama boraviti oko 90 sudionika. Događaj, nažalost, nije otvoren za javnost, no informacije će, otkriva nam voditeljica LAG-a Bilogora Papuk, Dijana Turniški, zasigurno doći do krajnjih korisnika.

Niz aktivnosti

Projekt je zamišljen kao niz aktivnosti koje doprinose stvaranju prepoznatljivosti ruralnog LAG područja, stoga LAG „Bilogora-Papuk u sklopu projekta „Busy Bee Workshop“ organizira događanje s nizom stručnih predavanja za sudionike s područja LAG partnera.

Kako nam je Turniški pojasnila, međuteritorijalni partnerski projekt naziva Busy Bee Workshop okuplja pet partnerskih LAG-ova, odnosno LAG „Bilogora-Papuk“ (Daruvar), LAG „Papuk“ (Orahovica), LAG „VIP“ (Virovitica, Vukosavljevica), LAG „VINODOL“ (Novi Vinodolski, Crikvenica, Bakar, Općina Vinodolska) i LAG „Lika“ (Gospić, Perušić, Karlobag).

Cilj projekta je postići da ruralna područja postanu konkurentna i da na najbolji način iskoriste svoje prednosti. Projekt govori o vrijednostima ruralnog područja te promovira lokalne poljoprivredne proizvode u sklopu gastro ponude, ljepotu i očuvanost područja te tradiciju kao elemente turističkog potencijala područja. Ukupna vrijednost projekta iznosi 840.750,00 kuna, a projekt se financira iz Programa ruralnog razvoja RH 2014.-2020. godine, ističe Turniški i nabraja u nastavku neke od teme predavanja.

- Održivi razvoj ruralnog prostora, Specifičnosti ruralnog turizma s naglaskom na poboljšanje kvalitete usluge turizma na obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima, Poboljšanje održivosti i konkurentnosti poljoprivrednih gospodarstava, Inovativne tehnologije i održiva poljoprivreda sa naglaskom na  ekološki uzgoj, preradu i plasman proizvoda te Proizvodnja sira i prerada mlijeka na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu. Pored stručnih predavanja i radionica predstavit će se uspješni projekti financirani kroz LAG natječaje iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske 2014.-2020., odnosno financirani kroz Europski poljoprivredni fond za ruralni razvoj  na području LAG-a „Bilogora-Papuk“.

Povećanje turističkih kapaciteta

Upitali smo Turniški kakva su očekivanja i što bi u konačnici voljeli postići okončanjem projekta.

- Po završetku projekta LAG očekuje da će doći do poboljšanja u promociji poljoprivrednih proizvoda lokalnih poljoprivrednih proizvođača u smislu marketinškog predstavljanja i oblikovanja lokalnih proizvoda, a posredno se očekuje povećanje zainteresiranosti za diverzifikacijom na poljoprivrednim gospodarstvima u smislu povećanja kapaciteta turističkog smještaja na ruralnom području, kazala je voditeljica LAG-a Bilogora – Papuk i dodala kako vjeruje da će uspjeti potaknuti razvoj agroturizma na LAG područjima te poboljšati i promovirati ponudu domaćih lokalnih proizvoda u sklopu turističke ponude. Isto tako, očekuje da će se potaknuti i razmjena iskustava lokalnih akcijskih grupa u stvaranju prepoznatljivosti ruralnog područja.

Zanimalo nas je i kako je uopće došlo do osmišljavanja i pokretanja ovakvog projekta.

- Činjenica je da ruralna područja trenutno ne ostvaruju svoj puni potencijal, niti u smislu poljoprivredne proizvodnje niti u smislu ruralnog turizma tj. prezentacije prirodnih, kulturnih i povijesnih osobitosti. Namjera nam je bila prikazati mogućnosti ruralnog turizma kontinentalnog područja u smislu povezivanja s ponudom lokalnih poljoprivrednih proizvoda na obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima kako bismo lokalnim OPG-ima pružili informacije o uspješnim projektima koji spajaju proizvodnju hrane i plasman kroz turističku ponudu. Poznato je da ruralni turizam na kontinentu zaostaje u ostvarivanju prihoda od priobalnog te smo željeli potaknuti diverzifikaciju djelatnosti na poljoprivrednim gospodarstvima i povezivanje lokalnih proizvođača s postojećim turističkim resursima i stvaranjem novih resursa. Pritom smo odredili tri glavna proizvoda koja povezuju sve LAG partnere, a to su med, sir i vino. Svaki od partnera će prikazati koji su to još lokalni proizvodi čiju konkurentnost treba poboljšati, a predstavit će one koji su marketinški dobro oblikovani i na koje ćemo dati najveći značaj u provedbi projektnih aktivnosti, pojašnjava Dijana Turniški koja nam je istaknula i niz aktivnosti kojima žele doprinijeti stvaranju prepoznatljivosti ruralnog LAG područja.

Krajnji korisnici

- To su izrada karte područja LAG-a „Bilogora-Papuk“ s ucrtanim značajnim prirodnim obilježjima, kulturnim i povijesnim lokalitetima, značajnim institucijama, objektima ruralnog turizma te gospodarskim subjektima koji se mogu povezati s proizvodnjom tri tematska proizvoda projekta (sir, med i vino), izrada kataloga lokaliteta za svih pet partnera u projektu, izrada Studije razvoja marketinškog koncepta pozicioniranja lokalnih proizvoda, izrada promotivnih materijala za sudionike edukacija, radionica i konferencija u sklopu projekta, studijska putovanja na LAG područjima partnera u projektu s upoznavanjem dobre prakse vezano uz teme projekta, promocija projekta i ruralnog prostora u medijima i edukativne radionice s temama vezanima za projekt, kazala je voditeljica dodavši kako bi krajnji korisnici prema bili lokalni poljoprivredni proizvođači, mladi poljoprivrednici i žene poljoprivrednici, mladi i nezaposleni,  institucije poput turističkih zajednica ruralnog područja, donositelji odluka na lokalnoj i regionalnoj razini i članovi lokalnih akcijskih grupa.