Fotografija: Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

Poskupljuje jedno od najpopularnijih piva na svijetu kojeg vole i u Hrvatskoj

Tržište piva u Hrvatskoj u kriznoj je 2020. godini palo za čak 12 posto. Manja potrošnja prije svega je bila zbog zatvaranja ugostiteljskih objekata tijekom lockdowna



Nakon Carlsberga, još jedan pivarski div koji posluje u Hrvatskoj najavljuje povećanje cijena piva zbog rasta ulaznih troškova, javlja Danica.hr.

Najveći europski proizvođač piva Heineken objavio je kako to moraju učiniti zbog ogromnog rasta troškova sirovina, energije i transporta, ali i krize u ugostiteljskom sektoru zbog epidemioloških mjera za suzbijanje epidemije diljem svijeta.

Rast troškova

Heineken najavljuje kako će povećanje ulaznih troškova, prije svega sirovina i transporta, nadoknaditi višim cijenama piva, što bi se moglo odraziti na smanjenje potrošnje. Iz kompanije navode kako takav rast toškova nisu vidjeli nikad u životu.

Heineken daje za primjer kako su im troškovi sirovina porasli 15-ak posto: ječam je dvostruko skuplji, a aluminiji je poskupio za 50 posto. O troškovima energije i transporta da se ne govori. U Hrvatskoj je Heineken vlasnik Karlovačkog piva.

Zagrebačka pivovara, najveća u Hrvatskoj, ostvarila je predlani oko 883 milijuna kuna prodaje, što je bio pad od 15 posto. Prosječna neto plaća iznosila oko 10.800 kuna, a godinu ranije 11.600 kuna mjesečno, što je pad od sedam posto. U Zagrebačkoj pivovari radi oko 580 ljudi.

Drugi brandovi

Na tržištu Hrvatske prodaja Ožujskog i drugih pivovarinih brandova pala je 16 posto, dok je pad u izvozu, koji je količinski mnogo skromniji, iznosio oko četiri posto.

Heineken Hrvatska pak ostvario je tijekom 2020. godine prodaju u iznosu od 500 milijuna kuna, što je pad od čak 21,4 posto u odnosu na prethodnu godinu. Neto dobit iznosila je oko 9,7 miliijuna kuna i bila je manja za 85 posto.

I Heineken je zbog pandemijske krize kresao primanja radnika čiji je broj na koncu pretprošle godine bio isti kao potkraj prosinca 2019. godine. Oko 340 zaposlenika Heinekena sa sjedištem u Karlovcu, dakle, predlani je primalo prosječnu neto plaću od oko 10.900 kuna, što je 5 posto manje nego godinu prije, piše Danica.hr.

Domaće tržište

Koprivnička pivovara Carlsberg imala je pretprošle godine 316,3 milijuna kuna prodajnog prihoda, što je pad od pet posto. Carlsberg je, dakle, pao osjetno manje od Zagrebačke pivovare i Karlovačkog, i to zahvaljujući rastu prodaje i izvoza popularnog cidera pod brandom Somersby.

Carlsberg je, tako, u izvozu ostvario oko sedam posto veću prodaju nego godinu ranije, dok je prodaja na domaćem tržištu pala za 11 posto. Na koncu, predlani je ostvaren gubitak od pet milijuna kuna (tolika je bila dobit 2019. godine).

Podataka za prošlu godinu još nema, ali neslužbene najave govore kako se pivarsko tržište u Hrvatskoj nakon popuštanja mjera i jače turističke sezone snažno oporavilo. Koliko – vidjet ćemo uskoro.

Tržišni segment

U svakom slučaju, prema podacima Udruge pivara tržište piva u Hrvatskoj u kriznoj je 2020. godini palo za čak 12 posto. Tolika je bila manja potrošnja prije svega zbog zatvaranja ugostiteljskih objekata tijekom lockdowna.

Najviše je potonula potrošnja u kanalu Horeca (hoteli, restorani, kafići) – za gotovo 39 posto. Upravo taj tržišni segment prošle se godine najviše oporavio. Pivovare pak ove godine čeka novi veliki izazov – dizanje cijena zbog enormnog rasta ulaznih troškova i, posljedično, novi pad prodaje, piše Danica.hr.