Fotografija: Jan Rastović i Mateo Šelj/ Foto: UIBBŽ
Galerija
Jan Rastović i Mateo Šelj/ Foto: UIBBŽ

Mladi Bjelovarčani osvojili Zlatnu medalju i Grand Prix na Međunarodnoj izložbi inovacija

Mladi inovatori pobjedu su odnijeli radom "Križić-Kružić Pro Max", koji su pod mentrostvom Branka Raičkovića sudjelovali kao članovi Udruge informatičara BBŽ-a



Mladi bjelovarski inovatori Jan Rastović i Mateo Šelj osvojili su Grand Prix i Zlatnu medalju na 19. Međunarodnoj izložbi inovacija - ARCA 2021.

Riječ je o izložbi koja je u organizaciji Udruge inovatora Hrvatske održala u Zagrebu od 14. do 16. listopada, a na kojoj su svoje radove predstavili autori iz privrede, javnog i privatnog sektora, akademske zajednice, a posebnu priliku za predstavljanjem u kategoriji mladih inovatora imali su i studenti sveučilišta te učenici srednjih i osnovnih škola.

Mateo Šelj prilikom dodijele nagrada/ Foto: UIBBŽ
Mateo Šelj prilikom dodijele nagrada/ Foto: UIBBŽ

Bjelovarski inovatori pobjedu su odnijeli radom "Križić-Kružić Pro Max", koji su pod mentorstvom Branka Raičkovića sudjelovali kao članovi Udruge informatičara Bjelovarsko- bilogorske županije. 

Križić-Kružić Pro Max

- Igra križić - kružić igra se na podlozi s LED diodama oblika križić i kružić, a njome se upravlja mobitelima spojenim preko interneta. "Križić-Kružić Pro Max" je bazirana na svima poznatim pravilima istoimene igre. Za izradu ovog projekta koristili smo veliku ploču od pleksiglasa koja nam je služila kao podloga za igru, 9 valjaka od pleksiglasa za svaku rupu u koju smo stavili dvije svjetleće diode, crvenu i plavu, tri razvojne ploče na koje smo stavili dva Arduina MKR1000, jedan zvučnik, tri ekrana te puno svjetlećih dioda, žica i otpornika, ukratko su objasnili svoj radi mladi inovatori. 

Kako kažu, igra funkcionira tako da se dva Arduina MKR1000 spajaju na server te ovisno o naredbama koje dobiju od mobitela, pale i gase svjetleće diode na ploči.

Grand Prix nagrada/ Foto: UIBBŽ
Grand Prix nagrada/ Foto: UIBBŽ

- Na vrhu panela igre nalaze se dva OLED ekrana čija je svrha prikazivati QR kodove. Njih možete skenirati mobitelom i time vas odvedu na stranicu za igru, kao igrača (X) ili (O). Stranica ima grafički interface koji se sastoji od imena oblika igrača kojem upravljamo, devet gumbi koje pali svjetleće diode te gumb „Reset“ koji automatski gasi sve diode. Sustav sam prepoznaje kraj igre te upisuje bodove na OLED ekrane i postavlja igru u početnu poziciju, popraćenu zvučnim signalom. Za ovaj rad korištena je Internet komunikacija, HTTP protokol, I2C i rx/rx komunikacija, dodali su bjelovarski osvajači nagrada. 

Današnji gimnazijalci

Inače, njihov rad prikazan je na kraju prošle školske godine na Izložbi radova u organizaciji Hrvatskog saveza pedagoga tehničke kulture, te je odonuda nominiran za ARCU, jer je ocijenjen najboljom ocjenom. Jan i Mateo su rad tada prezentirali kao učenici IV. osnovne škole Bjelovar i članovi UIBBŽ-a.

Križić-Kružić Pro Max privukao je brojnu publiku/ Foto: UIBBŽ
Križić-Kružić Pro Max privukao je brojnu publiku/ Foto: UIBBŽ

Danas je Rastović učenik MIOC-a u Zagrebu, dok Mateo Šelj pohađa Gimnaziju Bjelovar.

- Sama ideja je proizašla iz natječaja Generacija NOW, gdje je i išla prijava na natječaj. Nakon uspješe prijave, kompletna oprema je donirana od strane T-coma. Želja je bila jednu tradicionalnu igru pretvoriti u sofisticirano rješenje, koje na zanimljiv način povezuje klasični pristup s naprednom IT tehnologijom, poručili su.

Zlatna medalja/ Foto: UIBBŽ
Zlatna medalja/ Foto: UIBBŽ

Osim prosudbenom povjerenstvu, koje je u konačnici i dodijelilo Zlatnu medalju te najveću nagradu izložbe Grand Prix, ovaj rad osvojio je i simpatije posjetitelja, koji su imali priliku igrati igrice te se ujedno i zabaviti.