Fotografija: Iz čazmanskih komunalija ispričavaju se na pogrešci/ Foto: Google maps/Privatni album
Galerija
Iz čazmanskih komunalija ispričavaju se na pogrešci/ Foto: Google maps/Privatni album

Ljudi dobili duplo veće račune za plin". Komunalije Čazma: "Riječ je o kompjuterskoj pogrešci"

Jedna mještanka tvrdi da je nazvala Komunalije gdje su joj rekli da mogu dizati cijene bez obzira na Vladine mjere i da će sad biti toplije vrijeme pa će trošiti manje plina



Mještani općine Veliko Trojstvo ostali su neugodno iznenađeni kad su prošlog tjedna otvorili svoje račune za plin. Naime, čazmanske Komunalije, tvrtka koja vrši opskrbu prirodnim plinom na tom području, ljudima je poslala uplatnice s dvostrukom većim iznosima.

- Zvali su nas mještani Ćurlovca, Višnjevca, odnosno sjevernog dijela općine, koji su prvi dobili račune. Uplašili su se da je plin naglo poskupio, bez prethodne obavijesti. Odmah smo kontaktirali Komunalije Čazma, a nakon provjere kazali su nam da je došlo do greške u njihovom programu. Istog dana obustavili su daljnje izdavanje računa. U međuvremenu su počeli slati nove, ispravne račune, uz koje građani dobiju dodatnu obavijest s isprikom tvrtke, pojasnio je načelnik Velikog Trojstva Marko Kutanjac dodajući da je iznos svih prvotno poslanih računa bio dvostruko veći.

Potrošnja manja, a račun veći

Iako iz Općine smiruju građane objašnjenjem da je riječ o pogrešci, dio njih ogorčen je postupkom čazmanskih Komunalija, smatrajući da su pokušali "loviti u mutnom".

- Računi za potrošnju plina za veljaču stigli su 9. ožujka. Iako je potrošnja u odnosu na siječanj bila manja za 30 m3, iznos računa bio je gotovo duplo veći u odnosu na taj mjesec. Konkretno, u siječnju sam potrošila 160 m3, za što sam dobila račun u iznosu od 92,80 eura, dok je potrošnja u veljači iznosila 130 m3, a prema prvom dobivenom računu trebala sam platiti 172 eura, kazala je Ana Pisac.

Ponovljeni računa za veljaču/ Foto: Privatni album
Ponovljeni računa za veljaču/ Foto: Privatni album

Tvrdi da je odmah nazvala Komunalije Čazma, a odgovor i ponašanje jedne zaposlenice, kako kaže, u najmanju ju je ruku zgrozio.

- Na upit kako su mogli poskupiti cijenu s obzirom na Vladin paket mjera, koji doduše tada još nije izašao u javnost, ali je bio u najavi, ženska osoba mi je odgovorila da zašto ne bi mogli. Također, rekla mi je i to da će sada doći toplije vrijeme pa ćemo manje trošiti, prepričava mještanka Ana te nastavlja.

Isprike nakon drugog poziva

- Nakon što je premjer izašao s mjerama, ponovno sam zvala Komunalije i tada su me dočekale isprike. Poručili su da je došlo do greške i da bacim prvi obračun. Istog dana stigao je novi račun za veljači u kojem je stajalo da za potrošena 130 m3 moram platiti 76,22 eura. Također, uz račun je došla i obavijest u kojoj se ispričavaju zbog pogrešnog obračuna. Zanimljivo, obavijest je bez potpisa i bez žiga, tako da doista vjerujem da se ne radi o pogrešci već o hvatanju u mutnom, istaknula je Pisac. 

Isprika/ Foto: Privatni album
Isprika/ Foto: Privatni album

Situaciju je komentirao i direktor Komunalija Čazma Želimir Curiš kazavši da se ne radi o nikakvom lovu u mutnom, već pogrešci u sustavu.

- Došlo je do pogreške u računalnom programu u kojemu se obračunava plin. Konkretno, dogodilo se neko čudo da je program obračunavao duplo veće količine utrošenog plina od one koji su naši djelatnici unosili. Da stvar bude gora, na računu je iskazana točna količina utrošenog plina, jer smo unijeli točna stanja, ali je iznos za plaćanje bio duplo veći. Dakle, ne radi se o ljudskom faktoru, već isključivo kompjuterskoj grešci, kazao je Curiš.

Ispravljena pogreška

Dodao je i to da su stali s dijeljenjem računa čim su uvidjeli pogrešku.

- Korisnici koji su dobili takve račune, ili su već dobili ili će dobiti nove, ispravne račune. Ova situacija dogodila nam se samo u manjem dijelu Općine Veliko Trojstvo. Dakle, na području Čazme, Šandrovca te ostalog, većeg dijela Velikog Trojstva, nismo zabilježili takve slučajeve, naglasio je direktor Komunalija Čazma.

Kako kaže, korisnici koji su uplatiti neispravan, odnosno veći iznos, mogu tražiti povrat novca ili ako žele, novac mogu ostaviti kao svojevrsnu pretplatu za idući mjesec.

- Nitko neće biti oštećen. Ispričavamo se svima, ali naprosto se nešto dogodilo u programu. U međuvremenu smo kontaktirali i programere te je problem ispravljen, poručio je Curiš.

Neprimjereno ponašanje djelatnice

Recimo i to da je prvi čovjek čazmanskih Komunalija komentirao i ponašanje djelatnice koja se javila na poziv mještanke.

- Smatram da je to nesmotrena izjava te djelatnice. Naime, u tom trenutku ona vjerojatnije nije znala o čemu je zapravo riječ, ali takvo ponašanje nije primjereno. To ni slučajno nije stav tvrtke, a u konačnici takav odgovor nije točan. Ponavljam, nismo dizali cijene, niti ćemo ih dizati. Radimo sukladno zakonskim propisima i kao što sam već rekao došlo je do greške sustava, zaključio je direktor Komunalija Čazma Želimir Curiš.

Dobijte informaciju odmah, zapratite nas na Facebooku!