Fotografija: Foto: Snimio čitatelj
Galerija
Foto: Snimio čitatelj

Istražitelji traže uzrok nesreće u Bjelovaru: "Rampa nije radila, ali strojovođa je trebao stati?"

Zašto strojovođa nije stao, pokazat će očevid. Jedna od mogućnosti koja se razmatra jest da je poslijepodnevno sunce udaralo u oči strojovođi te da nije na vrijeme uočio opasnost



Glavni hrvatski istražitelj za željezničke nesreće, Tomislav Antun Biber, obavit će danas ili u ponedjeljak očevid na mjestu teške nesreće na pružnom prijelazu u središtu Bjelovara. 

Kao što je već poznato, u toj je nesreći koja se dogodila u četvrtak oko 16.55 sati, 48-godišnji vozač upravljao osobnim automobilom bjelovarskih registarskih oznaka kroz Nove Plavnice.

Završio u jarku

Dolaskom do prijelaza ceste preko željezničke pruge u istoj razini na kojemu su postavljeni uređaji za zatvaranje prometa (polubranici) i uređaji za davanje znakova kojima se najavljuje približavanje vlaka, u prednji desni bočni dio vozila naletio je putnički vlak koji je prometovao na relaciji Zagreb - Bjelovar - Virovitica. Od siline naleta osobni automobil je odbačen te se zarotirao i udario u putni jarak gdje se zaustavio.

48-godišnji vozač osobnog automobila vozilom hitne medicinske pomoći prevezen je u Opću bolnicu dr. Anđelko Višić Bjelovar.

Njegovo je stanje, doznajemo, stabilno, no pretrpio je težak šok. Njemu slijedi oporavak, a nadležnim službama istraga što je pošlo po zlu. Naime, očevici kažu kako rampa nije bila u funkciji čitavog dana. 

Foto: Snimio čitatelj
Foto: Snimio čitatelj

Neslužbeno doznajemo da je vlakovođa znao za kvar rampe, no iz nekog razloga nije stao. Naime, nekoliko stotina metara dalje je stajalište Stare Plavnice. Ono je opremljeno signalnim uređajem koji strojovođi daje do znanja da je idući uređaj, u ovom slučaju rampa, u kvaru. 

"Očito je da nije stao"

U trenutku nesreće, također neslužbeno doznajemo, vlak je u teretni automobil udario brzinom od šezdeset kilometara na sat. Čini se, dakle, da nije stao iako je imao pokazatelj da to treba učiniti. Ono što će istražitelje također zanimati jest je li signalni uređaj u Starim Plavnicama na vrijeme strojovođi ukazao na kvar rampe. 

Zašto strojovođa nije stao, pokazat će očevid. Jedna od mogućnosti koja se razmatra jest da je poslijepodnevno sunce udaralo u oči strojovođi te da nije na vrijeme uočio opasnost. Upravo zbog toga će se ponoviti očevidne radnje na mjestu događaja. Zapečačena je i kućica sa signalizacijskom opremom jer istražitelji žele dobiti potpune informacije. 

Nije sve to bez razloga jer se radi o izuzetno prometnom prijelazu u središtu grada pa je od najveće važnosti doznati što se dogodilo, kao i predstavlja li taj prijelaz opasnost za one koji ga koriste.

Promet dionicom željezničke pruge bio je u prekidu od 17.25 do 19.30, sati, kao i promet na toj dionici kolnika, a odvijao se okolnim pravcima.

Kako je državna željeznička kompanija "rascijepana", jedan dio posla morao je odraditi HŽ Putnički prijevoz. Tamo nam kažu kako su osigurali zamjenske autobuse za putnike koji su bili obuhvaćeni prekidom željezničkog prometa. No, neispravnost rampe nije u njihovoj nadležnosti, nego u domeni tvrtke HŽ Infrastruktura. Od njih nismo uspjeli doznati ništa zanimljivo. 

- Dana 15. veljače u 16.55 sati na pruzi Križevci – Bjelovar – Kloštar, između kolodvora Sveti Ivan Žabno i Bjelovar, na željezničko-cestovnom prijelazu (ŽCP) Stare Plavnice dogodio se izvanredni događaj. Prilikom prolaska vlaka iz smjera Sveti Ivan Žabno – Bjelovar, na ŽCP-u je došlo do sudara osobnog automobila i putničkog vlaka.  

Sve mjerodavne službe odmah su izišle na teren, a i dalje je u tijeku istraga kojom će se utvrditi sve činjenice i uzrok nesreće - kažu. Nema, dakle, odgovora na pitanje kako je moguće da je rampa bila neispravna na jednom od najvažnijih prijelaza u gradu, ali nema ni odgovora na pitanje što se čini kako bi se ovakve situacije izbjegle. 

Vozač kombija čudom je preživio ovu nesreću, no tko neće? I tko će za to biti odgovoran?

Dobijte informaciju odmah, zapratite nas na Facebooku i TikToku!