Fotografija: Igor Brajdić, zamjenik gradonačelnika Bjelovara
Galerija
Igor Brajdić, zamjenik gradonačelnika Bjelovara

Brajdić: "Uspoređujemo se sa sjevernim županijama, a one su se prije 20 godina izborile za cestu"

Izgradnja brze ceste u programu je Vlade Republike Hrvatske, a imamo potvrdu da su sredstva na tu namjenu osigurana, kazao je Hrebak



Kao što smo jučer već pisali, otvorene su ponude za izvođača radova na preostalih 12 kilometara brze ceste do Bjelovara. Čak tri od četiri ponude, koliko ih je ukupno pristiglo, jeftinije su od predviđenih 290 milijuna kuna. Trenutno je u tijeku žalbeni rok od deset dana, a ukoliko ne bude dodatnih žalbi, za nešto više od mjesec dana trebala bi završiti provjera svih pristiglih ponuda, što je preduvjet za potpisivanje ugovora između Hrvatskih cesta i budućeg izvođača radova.

Osigurana sredstva

- Veseli me što cijeli postupak ide sukladno dogovorima postignutim na koalicijskim sastancima. Izgradnja brze ceste u programu je Vlade Republike Hrvatske, na čemu sam osobno inzistirao, baš kao i gospodin Jandroković. Danas smo dobili potvrdu da su sredstva osigurana te da je i proveden natječaj. Kroz nekoliko mjeseci očekujem da započnu i radovi za preostalih 12 kilometara brze ceste do Bjelovara, kazao je bjelovarski gradonačelnik Dario Hrebak.

Dodao je i to da se na dionici ceste od Farkaševca do Breze u dužini od 5 kilometara radi punim intenzitetom. – Vrijednost tih radova iznose oko 150 milijuna kuna, a dodao li tome više od 300 milijuna kuna, koliko će koštati radovi na zadnjoj dionici s PDV-om, dolazimo do iznosa nešto manjeg od pola milijarde kuna za završnih 17 kilometara brze ceste do Bjelovara, kazao je Hrebak.

Jedan trak

Na konferenciji za novinare Hrebak se osvrnuo i na činjenica da je riječ o jednom traku brze ceste. –Mnogi će reći da je to malo, ali u doba krize mislim da je to jako puno. Puno se pričalo o cesti, a sada smo napokon smo došli do faze da se ona počinje graditi. Zemljište je pripremano za dva traka ceste, iako se trenutno radi jedan. Međutim riječ je o cesti jednakoj kao onoj u Istri, na kojoj će ograničenje biti 90 km/h, a osim toga odmah ćemo početi inzistirati da se napravi i drugi trak, poručio je Hrebak.

Što se tiče otkupa zemljišta za izgradnju ceste, prema Hrebakovim riječima ostalo je još manji dio koji bi trebao biti riješen kroz nekoliko mjeseci, kada bi trebala biti dobivena i građevinska dozvola.

Besplatna cesta

Rok za završetak radova je dvije i pol godine i ukoliko ne bude većih problema do kraja 2023. godine cesta bi trebala biti gotova. Na temu izgradnje brze ceste do Bjelovara, o kojoj se priča posljednjih 20 godina, osvrnuo se i zamjenik bjelovarskog gradonačelnika Igor Brajdić.

- Imali smo nekoliko ministara, od kojih su neki i danas na vlasti, međutim činjenica je da se u zadnjih 3 i pol godine cesta napokon pomaknula s mrtve točke i doći će do Bjelovara. Nadalje, gospodarstvo je u Bjelovaru u zadnje vrijeme poprilično napredovalo, a dolaskom brze ceste dobit će i dodatni uzlet. Također, volimo se uspoređivati sa sjevernim županijama, međutim njihovi političari prije 20 godina izborili su se za cestu. Doduše, riječ je o autocesti, a ne brzoj cesti. Zamislite da Bjelovarčani svaki dan plaćaju 72 kuna, kolika je cijena cestarine od Svete Helene do Čakovca i nazad. Bjelovarska brza cesta bit će besplatna, istaknuo je Brajdić dodajući da glavni gradovi županija u okruženju, Koprivnica, Virovitica, a ni Požega nemaju brze ceste, a Bjelovar će je za 2 i pol godine napokon imati.